Saknar listan över "Nya avsnitt"

Hej,

I och med den nyligen lanserade versionen av appen för iPhone, 20.5.1(730) har en klar försämring i layouten införts under "min sida". I tidigare versioner fanns en lista över nya avsnitt av de program jag valt och möjlighet att direkt från listan ladda ner ett avsnitt. På skärmen visades de cirka fem senaste avsnitten.

I den nu aktuella versionen har denna lista fått en horisontell layout med större programikoner. Detta har flera nackdelar:
1. Det går inte att ladda ner programmet direkt från listan utan jag måste klicka på själva avsnittet innan jag kan ladda ner, två klick istället för ett, dubbelt så många.
2. Långt färre nya avsnitt syns på skärmen vilket ger en betydligt sämre överblick. Programmens ikoner är faktiskt ganska ointressanta (det är ju radio!!), flera av dem är de samma hela tiden.

Starkt önskemål: Återta den tidigare layouten för nya avsnitt.

Hälsningar,
     mats d.

Kommentarer

  • Hej Mats!

    Till höger om rubriken "Nya avsnitt" finns en (för diskret?) länk "Visa alla", som ger dig listan över fler nya avsnitt av de program du valt och möjlighet att direkt från listan ladda ner avsnitten.

    Löser det ditt behov?
    Annika Webbmaster
  • Tack för snabbt svar!

    Jo, det löser nog problemet men var svårt att se. Mörkgrå text på svart bakgrund är inte helt optimalt.

    Men den nya listan med stora ikoner för nya program kan gärna tas bort, den tar bara upp en massa plats utan att tillföra något nyttigt.

    Hälsningar,
        mats d.
  • Här svarade jag något som hör hemma i en annan tråd ...
    Annika Webbmaster
  • Önskar också tillbaka listan med nya avsnitt. Känns som bakåtsträvande utveckling att behöva klicka in sig på varje program separat som man följer. Tappar bort flera nya programsläpp på detta sättet, då man för varje gång måste ”leta sig in” till programmet.
  • Hej Ensi!

    Jag var nog otydlig. Nya avsnitt finns alltså kvar som en "bildkaruell" högt uppe på Min sida, där du genom att svepa åt sidan enkelt når de åtta senaste avsnitten .

    Om du väljer Visa alla till höger om rubriken Nya avsnitt (se min markering på bilden), ser du fler avsnitt än dessa åtta, och ser dem i en vanlig lista.

    Trevlig lyssning!

    Annika Webbmaster
  • Håller med om att detta var en klar försämring, även om det var bra att nu få tips om "visa alla" (som tyvärr ändå är för otydligt både grafiskt och betydelsemässigt - är det mina valda program eller alla program överhuvudtaget?). Gå tillbaka till förra varianten. Varför ska man ha jättebilder till radioavsnitt? Och nu blir det för många klick.
  • Det finns ju inte ens nån "visa alla" för "nya avsnitt"?! Skärmdump från min telefon:

  • GA:
    Och nu blir det för många klick.
    Tidigare fanns de på Min sida -> Program du följer, nu ska de finnas på Min sida -> Nya avsnitt: Visa alla. Det är alltså inte fler klick för att komma rätt.

    Hur det kommer sig att det inte ser ut så hos dig behöver vi kika närmare på, för jag kan inte återskapa den vyn. Testa att stänga ned appen helt genom att svepa bort den och sedan starta om appen för att se om länken "Visa alla" då dyker upp!
    Annika Webbmaster
  • GA:
    Vi vill, men kan inte, återskapa detta. Om man har få nya avsnitt, så att alla nya syns i "karusellen" kan det uppstå ett scenario där det inte blir en Visa alla-länk, men vi undrar om det kan vara det du drabbats av?

    Om felet kvarstår efter en omstart av appen, vill vi veta mer!

    Mobilen
    Vi ser "bakom kulisserna" att det är iOS 13.4.1, men vad är det för modell av Iphone?
    Apple: Identifiera din iPhone-modell

    Programmen
    Vilka program följer du (förutom Stil, Vetenskapspodden och Snedtänkt med Kalle Lind som vi ser genom skärmbilden)?

    Andra länkar
    Ser du någon Visa alla-länk högre upp på samma sida, till höger om Fortsätt lyssna?

    Inställningar
    Har du gjort några speciella inställningar för att förstora texten eller så? (Det ska fungera även då, och jag har försökt ändra alla dylika inställningar, men kanske har missat något.)

    Detta var vad jag kom på just nu - men ärligt talat vet vi ju inte varför detta fel drabbat dig, och har därför svårt att veta vad vi bör fråga ...
    Annika Webbmaster
  • Jag kan bara instämma med övriga kommentarer, jag kan inte heller se nya avsnitt av mina favoritprogram

    Kommer att välja en annan app men där finns tyvärr inte alla SRs poddar tillgängliga.
    Otroligt besviken 😔
  • Charlotta, du skrev samma fråga även här och har fått svar.

    Hör av dig om svaret behöver förtydligas!
    Annika Webbmaster