Önskar raderings-swipe tillbaka

Det går inte längre att med "swipe"-rörelse radera ett avsnitt ur listan över nedladdade avsnitt i appen. Tidigare kunde man dra ett avsnitt i listan av nedladdat åt vänster och då få upp en stor "Radera"-knapp, alternativt om man drog avsnittet längre raderades det. Denna funktion har tyvärr fallit bort vid någon uppdatering den senaste tiden. Det vore bra om raderings-swipe kom tillbaka!

Kommentarer

  • Hej!

    Jag ser att det är förändrat i senaste versionen av Iphone-appen, och hör vad det beror på.

    Du kan radera avsnitt ur nedladdat-listan genom att antingen trycke på trepunktsmenyn vid respektive avsnitt, eller genom att trycka på ändra i övre högra hörnet och sedan markera det eller da avsnitt du vill ta bort.
    Annika Webbmaster
  • Det är en ren miss från vår sida.

    Vi har gjort om andra saker i den vyn, och missat att lägga dit swipe-raderingen.

    App-utvecklarna tackar och hälsar att vi ska återställa detta!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Fick härom dagen en ny version av SR-appen (version 21.1.2 för iOS). Tyvärr har denna återställare inte kommit med. När tror ni att den kommer tillbaka?

  • En av app-utvecklarna håller som bäst på att koda ihop funktionen, så prognosen är att den kommer med nästa version av appen.

    När den sedan kommer? Kan variera, men vi brukar i allmänhet uppdatera till en ny version med två eller tre veckors mellanrum.

    Bra att du följer upp hur det går!
    Annika Webbmaster
  • Tack för återkoppling! Jag ser fram emot nästa version av appen.
  • Hej igen,
    Denna återställare kom inte med i den uppdatering jag fick idag, version 21.2.2. När kommer den?

  • Hej!

    Jag frågade vad som skett, och utvecklarna svarade:
    Det drog ut lite på tiden då fler ändringar kom med i det som skulle göras (bl a ska även "sista chansen att lyssna" komma tillbaka). Arbetet blev godkänt för produktion nyss så det kommer med i nästa release (dock kan vi ha en liten hot-fix på väg ut som kommer innan).
    Annika Webbmaster
  • Tack för informationen. Vi som väntar på något gott får alltså vänta lite till.... 😉

  • Hej igen!
    Vi håller på att "skicka ut" en ny version av appen, 21.3.16, som sipprar ut till användare i en viss takt genom automatisk uppdatering, och i denna version kan du svepa bort nedladdade avsnitt!

    Du kan uppdatera manuellt om du inte redan har fått den nya versionen. Leta upp Sveriges Radio Play i AppStore. När du kommer till vyn där det finns en knapp "Öppna", ska du inte trycka på den, utan på app-ikonen (där jag markerat på bilden), så kommer du till sidan för vår app och kan välja att uppdatera:

    Annika Webbmaster
  • Hej,

    Jag fick den nya versionen tidigare idag. Enligt AppStore är det just 21.3.16 jag fått, men NEJ, det fungerar fortfarande inte att radera med swipe. För att vara säker på att uppdateringen bitit har jag inte bara stängt appen genom att dra bort den från hemskärmen, jag har även startat om telefonen.

    Det kanske fungerar någonstans i appen, men INTE i "Nedladdat".

  • Hej igen!

    Jag insåg just att vi har två olika varianter ute av Min sida. De flesta av våra lyssnare, däribland du, har den vanliga versionen, men 34 procent, däribland jag, har en ny version.

    I den (som ska komma ut till alla, men först sen vi arbetat in en del återkoppling från oss "försökkaniner") är raderingsfunktionen återställd, men det är tyvärr inte gjort på gamla versionen.

    Jag ber om ursäkt över att jag gav dig felaktig information.
    Annika Webbmaster
  • Hejsan,

    Sent i går kväll fick jag ytterligare en ny version, 21.3.17, via AppStore. Inte heller i denna version går det att radera med swipe. När kommer det att fungera för alla?
  • Hej Mats och förlåt att det dröjde så länge.

    Under de senaste veckorna bör du ha fått en ny variant av Min sida, och i den versionen går det att svepa bort nedladdade avsnitt.
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Tack det stämmer att raderingsswipen är tillbaka sedan några dagar. Mycket lättare att ta bort lyssnade, nedladdade avsnitt nu!