Önskar möjlighet att kunna backa till äldre version av app

Jag använder en androidbaserad telefon så jag har laddat hem en apk och installerat. Jag hade uppskattat om man kunde få filen direkt ifrån er för att undvika osäkra källor alternativt att ni ladda upp filer via apk mirror eller något liknande så att det fanns möjlighet att rulla tillbaks säkert..

Kommentarer

  • Jag tar upp detta med app-teamet vid nästa avstämning.
    Annika Webbmaster
  • Hej Henric,

    vi har tyvärr inga planer på att tillhandahålla äldre versioner av appen. Det finns inte något säkert sätt att rulla tillbaka i den aspekten att en Android-apps databas inte går att backa om den har ändrats mellan två versioner, åtminstone inte utan att ta bort innehållet (vilket ju är ens lyssningshistorik).

    Vi försöker att åtgärda de problem som dyker upp för att man inte ska behöva backa sin app, för det är ju naturligtvis inte meningen att man ska behöva göra det för att ha en fungerande app.
  • Hej och tack för svaret.
    Jag ser vad ni skriver t men måste ändå svara att det verkar ju faktiskt inte vara bra alls.

    Om ni skickar ut en version som innebär ett fel som påverkar lyssnaren på ett sätt som gör att denne inte kan använda appen så innebär det att lyssnaren inte har en app alls fram till dess att ni löst problemet. I mitt fall så har jag haft en app som inte fungerar som den ska i ungefär en månad. Istället får jag välja på att ladda hem APK-filken från tredjepartssida, vilket innebär en stor säkerhetsrisk, eller inte ha tillgång till en fungerande app.

    Är det då inte bättre att tillhandahålla en officiell APK-fl till de som efterfrågar det och låta användaren själv avgöra om en tillbakarullning med förlust av användardata är värt det eller inte? Ni skulle ju även komma runt det problemet om ni införde en inloggning i er tjänst, alltså någon typ av konto.
  • Leifs fråga har jag flyttat hit:
    Söker gammalt program​​​
    Annika Webbmaster