Konstig kryssplan, högra raden saknas

Yttersta högra raden saknas?!?

Kommentarer

  • Hej Hjördis!

    Jag svarade dig nyss i ett annat inlägg, men tar det igen:

    Du har nog samma fel som syns på denna bild, där Chrome på Windows 10 visar en konstig kryssplan ifall jag råkat zooma ut (här 90 procent av den vanliga storleken):

    Detta går att återställa på lite olika vis. Ett enkelt är att klicka på det förstoringsglas jag markerat med gult på min bild, och sedan välja "återställ".

    Lycka till!

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Försöker göra som ni säger men yttersta raden vill inte försvinna?!?

    Mvh
    Hjördis
  • Ok, bra att du hörde av dig nu, så att vi hinner lösa det innan helgens program!

    1. Gå till sidan med Melodikrysset:
      https://sverigesradio.se/artikel/723047
    2. Klicka på förstoringsglaset som jag markerat på min bild i mitt förra svar.
    3. Det bör då komma upp en ruta som ser ut så här (det kan stå något annat än 80 % hos dig):

    4. Klicka på knappen återställ
    Vid vilken av punkterna skiljer sig min beskrivning från hur det blir hos dig?
    Annika Webbmaster
  • Har detta löst sig?
    Annika Webbmaster
  • Nej, När jag trycker på gult finns ingen knapp med återställ /Kjell
  • Ok, då kan du testa att klicka på de tre punkterna uppe till höger (gula markeringen på min nya bild):

    Då hittar du valet zooma in. Klicka på + tills det blir 100 % hos dig.

    Var det redan 100 % från början, så höj det värdet till 125, och se om kryssplanen då visar sig korrekt. För de flesta lyssnare uppstår felet när "zooma in" råkat bli lägre än 100 %, men ett fåtal lyssnare får samma fel ändå, och då har det hjälpt att öka värdet.

    Att använda en annan webbläsare än Chrome går också. Felet verkar endast drabba denna webbläsare, och dessutom endast visa sig på Windows 10, så det är något med just den kombinationen som inte fungerar ihop med vårt kryss.

    Jag har rapporterat det till företaget som skapat den tekniska lösningen, men vet inte om de har någon idé om vari felet ligger.

    Återkom gärna och berätta hur det går!

    Annika Webbmaster
  • Nu fungerade det. Bara att vänta på vinsten!
    Tack för hjälpen
    /Kjell
  • Bra!

    Det ska ju vara klurigt att lösa Melodikrysset, men att rutorna ligger på helt fel ställe är inte riktigt den hjärngymnastik vi hade tänkt oss ...

    Lycka till! Förstapriset, ett kryssplans-rutigt badlakan, är förhoppningsvis snart ditt 😀
    Annika Webbmaster
  • Det funkar inte med din beskrivning, å andra sidan ska inte vi brukare av media inte behöva trycka hit o dit, det är ni som sitter där ni sitter som ska se till att alla sidor är ok och fungerar som de ska!

  • Hej
    Har du möjlighet att testa en annan webbläsare?

    mvh
  • Hej,
    Det fungerar nu som det vanligen brukar göra
    /Kjell
  • Bertil, är det inte snällt av radio-supporten att hjälpa dig med de inställningar du, eller någon annan, gjort i din dators webbläsare av någon anledning?

    Jag tror många som ser lite dåligt är glada för att man kan göra texten större...