OBS, fel i texten i appen

I SR-appen har texten till OBS-essän 30 april (Könet & hjärnan) inskjutna extrastycken som verkar vara drop quotes från hemsidan, men som i SR-appen skrivs ut som vanlig löptext. Förvirrande.

Kommentarer

  • Hej Hanna och förlåt att du aldrig fick något svar från oss!

    Jag gör ett litet "uppsamlings-heat" och följer upp saker som blivit liggande. Din felrapport är en sådan. Du hade helt rätt när du antog att det handlar om citat som tappat sin formatering och att det påverkar begripligheten.

    På vår hemsida blir det tydligare:

    Felet kvarstår, men är troligen inget vi kommer att lösa, eftersom vi (på gott och ont) har rensat bort en del formateringsmöjligheter som redaktionerna tidigare hade. De ska helt enkelt inte längre kunna skapa den typen av utbrutna citat (om jag inte har missförstått något). De användes inte speciellt ofta, men vi kommer att kunna snubbla över obegripligheter som beror på just detta för en del äldre avsnitt.

    Så, tack för att du tog dig tid att rapportera in detta, och förlåt oss som missade att svara.

    God fortsättning!

    Annika Webbmaster