Är "O helga natt" med Tommy Körberg förbjuden?

Det går rykten på nätet att SR har förbjudit spelning av "O helga natt" med Körberg. Stämmer detta?
Tommy Körbergs “O’ Helga Natt” förbjuds från att spelas på Sveriges Radio – “Vi har fått nog av skrålande vita män”

Kommentarer

  • Hej Ann!

    Detta forum är till för att ge support på våra webbtjänster och appar, så frågor om innehållet hör egentligen inte hemma här, men eftersom ni är många som undrar så svarar jag så gott jag kan. Har du fler frågor efter det, så försöker jag lotsa dessa vidare till rätt kolleger!

    Tommy Körberg spelar vi gärna!

    Så sent som igår spelades faktiskt några takter av just O helga natt i P4 Västernorrland, se här:

    Den sida du länkar till är en satir-sida, vilket framgår här:
    http://www.flurryfeed.com/about/
    Flurryfeed is a fauxnews/satire publication

    Alltså Flurryfeed (sidan som "nyheten" ligger på) är en sida med bluffnyheter/satir

    Så bra att du inte gick på detta, utan kontaktade oss för att ta reda på hur det egentligen ligger till! Tyvärr är det ju många andra som inte varit lika vakna, utan har gått på denna falska nyhet.

    Har du något tips på hur vi kan hjälpa folk att inte gå på den här typen av uppgifter?

    Annika Webbmaster