Nya avsnitt - markera redan lyssnade avsnitt som spelade

Hej!

Jag lyssnar på poddar nästan uteslutande från listan "Nya avsnitt". Det hade varit toppen om det gick att, som i tex i "Fortsätt lyssna"-listan, markera avsnitt som lyssnade så att de då försvinner från listan. Går det på något sätt redan? Eller kan det läggas till?

Lisa

Kommentarer

  • Tack, jag hittar inget sätt, men frågar för säkerhets skull mina kolleger i app-teamet. Om det inte finns, så bör vi införa en liknande funktion, för det kan finnas enormt många anledningar till att vilja ta bort enstaka avsnitt från denna lista (inte inst att man kanske har hört detta avsnitt i FM-radio eller på annat vis).

    Flytta till Fortsätt lyssna
    Det bästa jag kommer på just nu är att starta avsnittet och spela en liten snutt av det, eftersom det då kommer att flytta från listan med nya avsnitt och hamna i fortsätt lyssna-listan.

    Ta bort helt
    Om snutten du spelar dessutom är precis mot slutet av avsnittet, kommer appen att tolka det som att du redan har lyssnat, och det avsnittet lägger sig inte heller i fortsätt lyssna-vyn.

    Detta är alltså ett sätt att lösa problemet här och nu, men ett smidigt och tydligt sätt att lösa detta är förstås önskvärt!
    Annika Webbmaster
  • Jaa, vad schyst, det hade varit så bra om de enkelt gick att klicka bort från listan. Tack för snabbt svar och tips! För mig flyttas dock inte avsnitten till Fortsätt lyssna-listan när jag börjar lyssna, utan ligger kvar, oavsett hur mycket jag har kvar på avsnittet.
  • För mig flyttas dock inte avsnitten till Fortsätt lyssna-listan när jag börjar lyssna, utan ligger kvar, oavsett hur mycket jag har kvar på avsnittet.

    Testa att gå in på något av alternativen Hem, Direkt, Nyheter eller Sök program i appens nederkant, så att du lämnar Min sida, och därefter gå in på nytt. Har de påbörjade avsnittet då flyttat upp till Fortsätt lyssna eller helt försvunnit (beroende på om den snutt du spelade upp var mot slutet eller inte)?
    Annika Webbmaster