Nya avsnitt av Allvarligt talat

När?

Kommentarer

  • Hej Maud!
    Programmet kommer tillbaka efter midsommar igen!
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3143&artikel=6298874
  • jag har varit medom en trafik olycka i 11 år åldern där jag blev stum efter den och det har förstört hela mitt liv nu är jag 69 år och har aldrig varit gift eller förlovad. Jag längtar efter en kvinna att hålla i handen när man går ut nån stans det skulle vara underbart
  • Hej Göran!

    Tyvärr är detta fel ställe att skriva till. Det är ett forum där vi hjälper till med olika problem som har med vår webbplats att göra, och ofrivillig ensamhet är ju en viktigare fråga än så!

    Eftersom du skrev under en rubrik som handlar om programmet Allvarligt talat, så förutsätter jag att det är den redaktionen du ville nå:
    Kontakta Allvarligt talat

    Trots att det inte alls är min arbetsuppgift som webbmaster, så vill jag ändå svara lite mer om hur jag tänker ...

    Din längtan efter att träffa en kvinna låter som en fin önskan. Bra att du kan uttrycka den i skrift, om du sedan så lång tid har haft svårt att tala!

    Med dagens teknik finns det lite större möjlighet än när du var ung att lära känna nya människor utan att dina svårigheter ställer till det. Jag vet många människor som av olika skäl finner det lättare att knyta kontakt på nätet än i den vanliga vardagen, och de relationer som skapas på nätet är minst lika verkliga och värdefulla som dem du knyter på andra håll!

    Här är några ställen där det kanske skulle gå att lära känna en kvinna som, liksom du, längtar efter någon att hålla i handen och dela sina tankar med:

    60plus.se
    60plus.se är en kamratklubb för alla män, kvinnor och par som är 60+. Det är en seriös samlingsplats som bygger på att hitta goa vänner oavsett var man bor, tid på dygnet eller vad man har för bakgrund.
    http://www.60plus.se/

    Vi Seniorers Senior-kontakt
    Vi Seniorer är till för alla över 55 år. Där finns kontaktannonser både för den som vill finna en livskamrat och för den som vill hitta nya vänner.
    https://www.viseniorer.se/kontaktannonser/

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • tack Annika för din hjälp
    jag ska pröva 60 plus nu och se om det ger mig något så återkommer jag i så fall och berättar
    hejdå från Göran
  • Åh, lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Hej Göran!
    Hur har det gått? Även om du inte har hittat kvinnan i ditt liv ännu, så hoppas jag att du har fått kontakt med andra som vill bryta sig ur ensamheten.

    Annika Webbmaster