Ny sändningstid av Dacapo

Varför ska Dacapo börja sändas så sent på Lördagar.
Hur många tror ni som kommer att lyssna den tiden 23.07
Alla har inte den typen av telefon eller dator så att man kan
höra på detta i efterhand. Det är så synd att programmet fått
ändra tider hela tiden och fått utgå p.g av idrott.
Mitt förslag sänd detta program på P1 Söndagar 21.00

Kommentarer

  • Hej Rolf!

    Detta forum är till för att ge support på våra webbtjänster och appar, och önskemål av det slag du har, är det bättre att du vänder dig med till Lyssnarservice:
    http://sverigesradio.se/lyssnarservice

    Och eftersom detta är ett forum om våra webbtjänster, svarar jag på den del av din fråga som rör webben.

    Äldre använder Internet allt mer
    Visst finns det lyssnare som inte har tillgång till (eller klarar av att använda) internettjänster, men de är troligen färre än vad du tror. Även bland de äldre svenskarna, 76 år och äldre, använder över hälften internet.
    Svenskarna och Internet 2017, sid 5

    I åldersgruppen 66–75 år är över nittio procent Internetanvändare.
    Svenskarna och Internet 2017, sid 120

    Mer Da Capo än någonsin - på webben

    Den där majoriteten av äldre personer som faktiskt använder internet-tjänster kan lyssna när de vill på Da Capo. Dels de senaste 30 dagarnas avsnitt på Da capos egen sida (just nu två avsnitt):
    Da Capo, alla tillgängliga avsnitt

    Men det finns ännu fler avsnitt hos P4 Plus, webbkanalen för äldre. De avsnitten ligger också ligger ute i 30 dagar efter sändning. Se här:
    Avsnitt från P4 Plus

    Där finns det i skrivande stund fem avsnitt av Da capo (och flera andra spännande program).

    Hoppas att du har nytta av det tipset och trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Kan inte se att Da Capo sänds som tidigare lördag 23.07.
    Har möjligen sändningstiden ändrats igen !
  • Hej igen Gunnar!

    På Da capos hemsida finns en länk:
    Observera att Da Capo gör uppehåll och är tillbaka i juni. (Läs mer här)

    Om du klickar på den länken, så kommer du till en sida som handlar om ett nytt "nostalgi-program" som heter Teen Scene och bjuder på 50-talsrock.

    Du kan lyssna här:
    https://sverigesradio.se/teen-scene

    Men Buddy Holly är inte Ulla Billqvist, så jag upprepar jag mitt tips om att det finns flera avsnitt av Da Capo hos P4 Plus. Just nu fem avsnitt!

    På torsdag den 10 maj. Kristi himmelsfärd, så sänds också ett Da capo i P4 kl 19.03, missa inte det!

    Jag vill även tipsa om P2-programmet Rendezvous, vars innehåll ofta uppskattas av Da Capos lyssnare:
    https://sverigesradio.se/rendezvous

    Så håll ut tills i juni när Eldeman är tillbaka med nya gamla avsnitt!
    Annika Webbmaster