Numrera avsnitten! Samt varför kommer vissa avsnitt upp 2, eller t.o.m 3 gånger?

Ett förslag är att börja numrera avsnitten när de kommer ut, gärna retroaktivt också. Det gör det lätt och se hur gammalt avsnitten är, om man förmodligen hört det eller ej, samt att ni slipper skriva *NY* i titeln, "DOKUMENTÄR FRÅN XXXX" först i beskrivningen, och dylikt. Dessutom kan man då lätt skrolla ner och hitta huruvida man sett ett avsnit eller ej då icke-repris avsnitt kommer ligga i följordning och på så viss letade att leta igenom istället för att behöva översiktsläsa titlar x antal gånger. Använder inte SR appen så vet inte hur det ser ut där, men jag förmodar att lyssnade avsnitt göms eller markeras som avlyssnade.

Vet inte heller om detta är ett problem i SR appen, men använder man andra podcast spelare så kommer vissa avsnitt upp 2, 3 gånger i följd, men några timmar eller en dags mellanrum. Avsnitten är dessutom densamma förut +/- 1-2 sekunder.

Tack i övrigt för alla i särklass bra dokumentärer!

Kommentarer

  • Hej Erik och förlåt att du aldrig fick svar!

    Jag skickade vidare ditt förslag till kollegerna som gör P3 Dokumentär, eftersom det är ett av de program där de problem du beskriver är som störst, men missade att berätta att jag gjorde så - så det berättar jag nu.

    Några av Sveriges Radios programserier, exempelvis Creepypodden i P3, gör sedan länge på det vis du föreslår.
    Annika Webbmaster