Notturno spellistor kräver inlogg

Varför har spellistorna plötslig blivit exklusivt för de med inloggning på ebu? Förut kunde man se vilken musik som spelas men nu är det plötsligt hemligt för vanligt folk. Uselt! Och inte alls public service!

Kommentarer

  • Det var märkligt!
    Och jag håller med, det är inte så Sveriges Radio vill att det ska fungera. I vår värdegrund finns fyra delar. Vi ska vara öppna, trovärdiga, nyskapande och oberoende.

    Tack för att du rapporterade in detta! Jag lovar inte att vi lyckas göra något åt det, men jag lovar att jag kommer att göra mitt bästa!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    De kolleger som arbetar med våra spellistor, håller på att ta fram en lösning för att programmets ska synas på vår egen hemsida, men just för att programmet samsänds inom EBU så behöver vi göra en hel del speciallösningar och sådant tar lite tid.

    Tack vare att du uppmärksammade detta med inloggningen, ser vi detta arbete som än mer angeläget.

    Mitt hopp om att vi ska lyckas lösa detta är alltså större nu än när jag svarade för två timmar sedan, däremot kan vi inte säga när vi tror att det är löst.
    Annika Webbmaster
  • Tack för svar!
    Tänk att de ska krångla till allt! Det funkade utmärkt förut. Hoppas ni lyckas överlista EBU:s byråkrater så vi åter kan kolla vad det är vi lyssnar på om nätterna.
  • Hej
    Bara en detalj. Det går att som privatperson skapa ett konto och sedan ladda ner musiklistorna. Så det är inte exklusivt för EBU-medlemmar. Men onödigt krångligt onekligen.
    Vi forskar vidare
    Mvh
  • Äntligen har vi trevliga nyheter!

    EBU har nu tagit till sig den kritik som Notturnos lyssnare har framfört, och slopar inloggningen för aktuella Notturno-listor. Arkiverade spellistor kräver fortfarande inloggning, men att få reda på vad som spelats de senaste nätterna är nog det som de allra flesta lyssnare har saknat.
    Annika Webbmaster