Notiser för nya avsnitt av Favoriter

Hej!

Jag skulle gärna vilja att det bland notis-inställningarna fanns möjligheten att få notiser när det kommer nya avsnitt av programmen som man har favorit-markerat i appen.

Tack!

//Jakop

Kommentarer

  • Tack, jag framför förslaget till kollegerna som utvecklar appen.

    Personligen tycker jag att det är ett bra förslag, men vad jag tycker är mindre intressant än vad app-teamet tycker - och förstås sådana detaljer som hur komplicerat (läs dyrt) det är att utveckla.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster
  • App-teamet gillar också förslaget, som vi tar med oss och grunnar vidare på!

    Pusharna kan vi idag endast koppla till sändninger, alltså till kanaler och "extrasändningar" (som rent tekniskt är en form av kanaler). Att kunna pusha även för "on demand-innehåll" är något vi gärna vill utveckla - men om och i så fall när vi mäktar med en sådan förändring vet vi inte idag.

    Hur som helst:
    Ett bra förslag är det, och att vi inte tar det vidare just nu beror på att vi har fullt upp med att utveckla andra saker.

    Tack
    Annika Webbmaster
  • Hej! Ligger det här förslaget på is fortfarande eller är det något ni jobbar mer med nu ett år senare?
  • Förlåt att vi inte svarat.

    Det är inget vi arbetar med "aktivt", men under ytan har vi gjort tekniska förändringar för att det ska gå att skapa notiser som leder till efterhandslyssning. Syftet med den förändringen har mer varit att det blev väldigt fel med vissa notiser till direktsändningar, exempelvis (helt fiktivt exempel):
    Just nu i P4 Jämtland:
    Smittskyddsläkare Elin Dalberg berättar om Östersunds sjukhus nya regler för besök
    Den lyssnare som såg notisen en timme senare och ville höra, hamnade i det P4 Jämtland sände just då, och det kanske var en intervju med en hundpsykolog eller Vi i femman ...

    Att vi numera kan skicka push-notiser om annat än direktlyssning, öppnar för vidareutveckling, så jag påminner teamet om detta förslag!
    Annika Webbmaster
  • Ge mig bara en länk hur man får pusch notiser om extra sändningar  tack
  • Hej Nyponblad och förlåt att du inte fått svar förrän nu!

    Eftersom du postade frågan i en tråd som handlar om ett lite knepigt förslag, har vi missat att du ju har en rätt enkel fråga!

    På Android kan du ändra inställningarna på två olika sätt:
    Alternativ 1: I Inställningar

    1. Öppna appen Inställningar på telefonen.
    2. Tryck på Appar och aviseringar  Aviseringar.
    3. Under Nyligen skickat visas de appar som du fick aviseringar från senast.
      • Tryck på Visa alla om du vill se fler appar.
    4. Tryck på Avancerat.
      • Du kan inaktivera alla aviseringar från en app på listan.
      • Om du vill välja specifika aviseringskategorier trycker du på appens namn.
    Tips! Om alternativet Nyligen skickat inte finns använder du en äldre version av Android. Tryck i stället på Appaviseringar och tryck på en app. Du kan aktivera eller inaktivera aviseringar, aviseringsprickar eller aviseringskategorier. Om det finns kategorier för en app visas fler alternativ om du trycker på den.

    Alternativ 2: Via en avisering
    1. Du hittar aviseringarna genom att svepa nedåt från telefonskärmens överkant.
    2. Tryck länge på aviseringen och tryck sedan på Inställningar .
    3. Välj inställningar:
      • Om du vill inaktivera alla aviseringar trycker du på Aviseringar av
      • Aktivera eller inaktivera aviseringar som du vill ta emot.
      • Om du vill tillåta aviseringsprickar trycker du på Avancerat och aktiverar dem.
    (Detta har jag kopierat från Googles Android-sidor, Styra aviseringar på Android)
    Annika Webbmaster
  • Det där med aviseringskategorier som nämndes med den första versionen ovan, är alltså till exempel kategorin Extrasändningar från Ekot.
    Annika Webbmaster
  • Jag läser inte kursuv stil .
  • På Android kan du ändra inställningarna så här:
    1. Öppna Inställningar (kugghjulet) på telefonen.
    2. Tryck på Appar och aviseringar och välj Aviseringar.
    3. Under "Nyligen skickat" syns de appar som du fick aviseringar från senast. Om Sveriges Radio Play inte syns där, så. tryck på Visa alla för se fler appar.
    4. Tryck på Avancerat.
      • Tryck på Sveriges Radio Play och välj att "Nyheter från Ekot" får skickas.
    Hoppas att det gick att följa, trots att det kan se lite olika ut på olika telefoner.
    Annika Webbmaster
  • Det står pushnotiser tillåtet under sveriges radio appen.
    Det står tillåtet under inställningar och appar.
    Någon notis om extra sändning får jag inte. Jag har en samsung galaxy ar3 2017.
    Nyligen skickat vet jag inte vad jag ska hitta på min mobil.
  • Hej Nyponblad!

    Jag har missat att återkomma till dig.

    Din felanmälan bidrog till att vi insåg att det fanns ett fel i hur appen hanterar notiser där en del lyssnare inte fick de notiser de skulle få. Det felet ska vara löst i version 20.12.2, som kom i slutet av januari.

    Hur fungerar notiserna hs dig numera?
    Annika Webbmaster