Önskar notiser utan ljud

Hur ska jag stoppa ljudsignalerna som kommer för vara nyhetsnotis på P4?

Kommentarer

  • Hej Anton!

    Detta har jag kopierat från Googles Android-sidor, Styra aviseringar på Android

    På vissa Android-enheter kan du välja vilket slags aviseringar en app får skicka:

    • Med avisering: Ett ljud hörs, du får ett meddelande på låsskärmen och appens ikon visas i statusfältet.
    • Tyst: Inget ljud hörs och telefonen vibrerar inte. Däremot visas aviseringen när du sveper nedåt från skärmens överkant.
    Alternativ 1: I appen Inställningar
    1. Öppna appen Inställningar på telefonen.
    2. Tryck på Appar och aviseringar  Aviseringar.
    3. Tryck på en app under Nyligen skickat.
    4. Tryck på en aviseringstyp.
    5. Välj alternativ:
      • Välj Med avisering eller Tyst.
      • Om du vill att en banner ska visas för aviseringar när telefonen är upplåst aktiverar du Visa på skärmen.
      • Om du väljer Tyst kan du aktivera eller inaktivera Minimera.
    Alternativ 2: Via en avisering
    1. Svep nedåt från skärmens överkant och dra aviseringen något åt höger eller vänster. Tryck sedan på Inställningar .
    2. Tryck på Med avisering eller Tyst  Använd.
    Hoppas att det gick att följa!
    Annika Webbmaster