Nobelpriset till Toppnyheter!!

Bra jobbat! Funktionen passar mig perfekt.

Önskemål: Underkategorierna är bra också men jag saknar Ekonomi som eget ämne.

Mvh
/Torbjörn

Kommentarer

  • Tack för dessa vänliga ord, som jag lovar att sprida vidare till berörda kolleger!

    När det gäller Ekonomi som en nyhetskategori, så har även jag undrat varför den kategorin saknas. Skälet är att vi till att börja med valde att bygga nyhetstjänsten utifrån de kategorier som redan hade "en viss typ av nyhetsflöde" på vår hemsida.

    Nu när toppnyheterna blivit en del av många lyssnares vardag (och nominerats till Nobelpris!), bör vi se över om fler kategorier behövs och i så fall vilka. Behövs möjlighet att följa mer än en P4-kanals nyheter? Ekonomi? Utrikes? Vad är faran med att skapa för många kategorier?

    Jag tror inte att detta är beslutat än, så jag kan verkligen inte utlova något. Däremot kan jag lova att arbetet med att utveckla våra nyhetstjänster fortsätter, och att ditt förslag absolut finns med i de diskussioner som förs.
    Annika Webbmaster
  • Sen till festen men jag håller med, Toppnyheter är fantastiskt. Lyssnar igenom dom varje morgon.
  • Tack! Jag ska föra fram det till de som jobbar med den.

    mvh
  • Jag uppskattar också Toppnyheter, men vill inte höra sport där. Kan man flytta dem till en egen rubrik under Sportnyheter? Det skulle vara kanonbra.
  • Hej Catharina!

    Jag skulle tro att Ekot (som sammanställer Toppnyheterna) gör en bedömning och lägger in de sportnyheter som har av så högt nyhetsvärde att vi som vill hålla oss orienterade i vad som händer, utan att vi måste vara speciellt sportintresserade, får ta del av dem. En svensk som slår världsrekord har exempelvis ett sådant nyhetsvärde.

    På samma vis får vi del av en del kulturnyheter och vetenskapsnyheter under Toppnyheternas paraply, men vill vi ha riktigt mycket sport, kultur eller vetenskap (och det vill många - även om just du inte brinner för sport), så finns det betydligt bredare och djupare bevakning under respektive rubrik.

    Till skillnad från när du hör sportnyheter i en vanlig Eko-sändning, kan du lätt svepa eller klicka dig förbi de nyheter du inte är så intresserad av (eller redan har hört) i appens toppnyheter, och det är ju en praktisk funktion!

    Jag återkopplar till kollegerna på Ekot att du önskar att toppnyheterna inte innehåller sport.
    Annika Webbmaster