Nedladdning - problem med äldre Android

Varför ligger inte mina nedladde program under SR flik Nedladdat? Har fungerat förut och jag har fått meddelande att programmet är nedladdat. Har android Samsung. Tack! Klara

Kommentarer

  • Jag har typ samma problem, laddar ner , står att det är färdigt, men sen finns inget på nedladdat. Har samsung s2 android. Har funkar bra fram till nyår typ. Nu får jag inte ner nya program och får nog tyvärr byta till annat än sr play. Har idag provat att hämta sr play på nytt å börja om från början, problemen kvarstår. Hjälp tack.

  • Precis samma problem. ..

  • Hej alla i denna tråd!
    Vi felsöker detta. Vi försöker hitta någon gemensam nämnare här för vilka som drabbas. Den telefon vi testar på har android 5.x och där funkar nedladdningen i appen. Har ni som drabbats av detta problem äldre versioner av Android?

  • Hej, kör Android 5.0 på en LG telefon. Samma problem sen nyligen. Mvh Niclas

  • Hej! Samma problem med Android 4.1.2 gammal Samsung. Hoppas det går att lösa.

  • Hej! Har android 4.1.2

  • Hej!
    Utvecklarna som just nu felsöker denna bugg har bett mig ställa några frågor till er för att underlätta hanteringen av problemet:

    • Har ni senaste versionen av appen?
    • Vad är det för avsnitt ni försöker ladda ner?
    • Vad händer om ni försöker ladda ner väldigt korta avsnitt, som någon sändning av Ekonyheterna?
    • Använder ni WiFi eller 3G/4G?
    1. Har senaste versionen
    2. Tex ekonomiekot lördag 7 jan
    3. Ingen skillnad korta/långa program
    4. Varken wifi eller 4g funkar
    5. Mvh Niclas
    1. Ja senaste. 2. Verkligheten/Spelmissbrukaren som tände eld på sig själv. 17 min. Karlavagnen/Tack internet! 140 min.3. Inget av dem går att få ner, står nu bara hämtar avsnittet på båda och inget kommer hem, samma med övriga jag provat. 4. Inget av dem funkar nej. 5. Mvh Bernardo.
  • Svar på Kundos frågor:
    1- version 4.1.2.3492
    2- försökt tex ladda ner P1 1) Katarina Har möter Plura 2) Drama-arkivet: Familjeband
    3- vet ej
    4- WiFi

    hälsningar Klara med en Samsung GT-18190N

  • Senaste, provat ladda ner på nytt flera ggr
    Alla typer av program
    Wifi fung ej

  • Hej alla!

    Som Jesper skrev så felsöker vi. Vi ska försöka vara tydliga med vad vi vet och hur det går.

    Det första vi vet är att felet har drabbat er utan att ni hade uppdaterat vare sig appen eller telefonens operativsystem. Felet ligger inte i appen och jag tackar er som har bekräftat att en ominstallation tyvärr inte påverkar problemet.

    Troligen har det hela att göra med förändringar hos oss på Sveriges Radio som rör den underliggande teknik som appen använder sig av (som att vi använder https-adresser där det tidigare varit http-adresser. Detta är något Google "vill" att vi ska använda, men kanske har äldre Android-enheter fått problem med att det inte är konsekvent genomfört.). Vi kartlägger vad som skapar felet och hur vi ska kompensera för detta i appen eller i den underliggande tekniken.

    Vad kan ni göra tills vi löst detta?
    Ni kan ladda hem avsnitt på andra vis som via hemsidan sverigesradio.se som fungerar bra på Android, eller via andra appar. Det finns till exempel en app som heter Lyssna som har alla våra kanaler och program, som jag tror att många av er kan uppskatta. (Renodlade podcast-appar finns också.)
    Appen Lyssna - på Sveriges Radio

    Den gemensamma nämnaren är att ni som har drabbats har versioner som är 5.0 och lägre. Dock är det inte ett rakt samband, i och med att ni är några med versioner lägre än 5.0 som inte har drabbats. Som Ray här:
    i min platta med 4.4.2 är allt Ok

    Alla:
    Är det fler som har enheter med Android 5.0 eller lägre som inte har drabbats? Och är det någon av er som har fått problemet på en enhet med nyare version av Android?

    Annika Webbmaster
  • Ny version på gång
    Hur som helst håller vi på att ta fram en version av appen som har lite annan hantering av nätverket. Förhoppningen är att problemet som ni har drabbats av därmed löser sig.

    Testa i förväg
    Jag kommer att skicka de e-postadresser som ni skrivit in i forumet till en av app-utvecklarna, så hjälper hon er att få del av en uppdaterad version. Den nya versionen av appen är inte färdigbyggd än, så jag är inte hundra på exakt nummer, men det kommer heta 4.2.0.någonting ...

    Samma version släpps även i Google Play, men till att börja med så att endast 10 procent av app-användarna slumpas fram och kan ladda hem den. Ifall ni tillhör den gruppen och alltså får möjlighet att uppdatera via Google Play, är det precis samma version av appen. (I så fall kan ni bortse från mejlet med erbjudande om att ladda hem i förväg och ladda ned på det vis ni brukar göra.)

    Om vi inte upptäcker några nya buggar i den nya versionen, så kommer den att släppas till alla. Om du tycker att det som står i mejlet verkar krångligt, kan du alltså vänta tills versionen kommer till dig "den vanliga vägen", men vi blir förstås väldigt glada för all hjälp att testa!

    Jag håller tummarna för att problemet löser sig med version 4.2.0.någonting och tackar på förhand er som testar den!

    Annika Webbmaster
  • Tack för ert engagemang att lösa frågan! Inte trodde jag att mitt "lilla problem" skulle starta sånt pådrag. Hoppas att det kommer funka sen!

  • Andra lyssnare med samma fel har nu laddat hem den nya versionen. Och till deras och vår stora glädje tycks vi ha löst buggen!

    Se de senaste inläggen i denna tråd:
    Problem att ladda ner

    Om någon av er inte har fått mejl från oss ännu, så hör av er, för självfallet vill vi att ni ska kunna få en version av appen som fungerar på era telefoner och plattor!

    Annika Webbmaster
  • Vi är fortfarande osäkra på om denna version avhjälper problemet även för er som har Android 5 (vilket i denna tråd väl endast är Niclas - om jag förstått allt rätt), så dig vill vi extra gärna få återkoppling från!

    Annika Webbmaster
  • Tusen tack för hjälpen!

  • Tack själv, för att du bidrog till att vi snabbt förstod att något blivit fel!

    Niclas:
    Vi har fått in bekräftelse från en lyssnare med Android 5.0 på LG att det fungerar som det ska även för henne, vilket gör att vi inte är lika oroliga över just 5.0 längre. Om du inte har möjlighet att testa den nya versionen av appen just nu, så kan du alltså se fram emot att den versionen snart kommer till dig via Google Play och att problemet är löst även för er!

    Annika Webbmaster
  • Funkar med 5.0 nu. Tack för hjälpen.

  • Härligt!

    Annika Webbmaster