Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Kan inte lyssna på nedladdat utan nätverk (Android)

Varför ska det vara internet för att spela upp nedladdat?
Jobbar på plats med dålig mottagning så funkar inte.
Någon inst?
Mycket dåligt tycker jag.

Kommentarer

  • Hej Niklas!

    Naturligtvis ska det fungera att lyssna på nedladdat innehåll utan uppkoppling, så jag vill förstå vad det är som inträffar hos dig.

    Bakom kulisserna ser jag att du skrev hit med en Android-enhet, så jag utgår från att det är Android-appen Sveriges Radio Play ditt problem gäller. Där har vi tidigare haft ett problem, som åtgärdades i för kanske två veckor sedan, version 19.8.4 av appen. Om du inte uppdaterat appen sedan dess, så gör det!

    Har du version 19.8.4 eller senare, så berätta mer vad det är som händer. Kan du "nå" de nedladdade avsnitten, men får sedan något felmeddelande om att du saknar uppkoppling? Testa i så fall om du får samma fel i flygplansläge!

    Blir det alltid problem, eller verkar det gälla vissa avsnitt? Om bara vissa avsnitt, ge exempel på vilka det gäller.

    Vi ska inte ha den här typen av fel i appen - så vi är tacksamma över den hjälp vi kan få att rätta det!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Kunde du lösa detta genom att uppdatera appen?
    Annika Webbmaster
  • Hej Jag hade senaste uppdateringen.
    Hemma i nätverk fanns bara den jag försökte lyssna på tidigare så jag fick ladda ner igen det jag tidigare haft, lite konstigt.
    Idag kunde jag lyssna utan problem.
    Niklas
  • Jag har ett liknande problem. Jag kommer inte åt mina nedladdade avsnitt, utan slussas ifrån det till det senaste programmet jag lyssnade på via uppkoppling och får upp medelandet om "ingen anslutning"
    Provat både med och utan anslutning, slussas bara till senaste avsnittet och inget händer. Också Android, senaste uppdateringen och provat med ett 10tal nedladdade avsnitt som jag vet är aktuella och går att lyssna på annars.
    Oscar
  • Skumt!

    Niklas, hör av dig om felet återkommer!

    Oscar, kan du se om avsnitten under nedladdat är markerade som nedladdade, eller om det står "Laddar ner" under dem?
    Annika Webbmaster
  • De avsnitt jag försökte med var nedladdade, och stod "nerladdad" under. Problemet försvann ca ett halvt dygn senare. Men det har dykt upp någon gång efter det, men sedan försvunnit igen efter nån timme. Jag ser inget mönster i det, utan det kan vara mer eller utan internet uppkoppling, både via mobildata och Wifi. Om start har inte hjälpt, utan bara att vänta verkar hjälpa.

    Oscar
  • Ok ...

    Nästa gång du dyker på felet, så klicka på "trepunktsmenyn" uppe till höger i anslutning till avsnittet. Står det då att avsnittet är ungefär förväntat antal minuter, eller står det "noll minuter"?
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.