Nedladdat i sr-appen inte tillgängligt offline

Hej!
Nedladdade program är inte tillgängliga om man öppnar sr-appen när man 7nte har internetuppkoppling. Under "min sida" visas ingenting då. Är inte lite av poängen med att ladda ner program att man ska kunna lyssna på dem offline? Gör jag något galet? Om inte, är det en funktion som ni kan överväga qtt utveckla appen med kanske? Det hade varit en klar förbättring!
Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej!

    Det är självfallet meningen att appen ska fungera även utan uppkoppling, och vi kommer att åtgärda detta fel, men när vet jag inte.

    Problemet hänger samman med att "program du följer" finns på den sida som du behöver gå via, och appen försöker koppla upp sig för att se ifall det kommit några nya avsnitt där.

     Tills vi har löst detta fel har jag ett par olika tips för hur du kan komma runt problemet. Inget av sätten är förstås idealt, men det är den bästa hjälp jag kan ge tills vidare och vilket som passar bäst av dessa "halvdåliga alternativ", beror lite på vilka lyssningsvanor du har:
    • Starta appen medan du har uppkoppling. När du väl nått vyn Nedladdat, bör du kunna lyssna utan nätverk.
    • Om du endast följer ett fåtal programserier (hjärt-markeringen) och den funktionen inte är så viktig för dig, kan du, tills vi åtgärdat buggen, ta bort markeringen från de programmen. Om du inte följer något program, fungerar appen utan problem även off line.
    • Använd en annan app (en specifik podcast-app) för att ladda hem program och lyssna frånkopplat.
    Tack för att du rapporterade in detta. Vi beklagar verkligen att det inte fungerar bättre och att det tagit oss tid att förstå var felet ligger!
    Annika Webbmaster
  • Tack för ett snabbt svar och respons på problemet!
    Så avföljer jag nog de programmen jag följer så länge och inväntar en lösning. Ett förslag är att nedladdade program kunde visas någon annan stans än under min sida. Program som jag följer och program som jag laddat ner är ju inte nödvändigtvis samma.
    Vänliga hälsningar

  • Tack, det är en möjlig lösning som jag vet att app-teamet redan tänkt på!

    Om det blir den lösningen eller någon annan som teamet väljer att gå vidare med, vet jag inte.
    Annika Webbmaster