Nedladdat funkar inte utan internet

Hej,
Uppspelning av nedladdade avsnitt funkar inte utan internetuppkoppling på min android. Detta problem har existerat länge och gör att man undrar vad poängen med nedladdningsfunktionen är. Är detta en bugg som håller på att åtgärdas?

Tack.

Kommentarer

  • Hur går det med svar på den här frågan.
    Jag gillar programmen men har inte riktigt tid i vanliga fall, därför är det perfekt medd offlineläget och lyssna på flygplan... MEN, det funkar ju inte...
  • Hej,

    på vilket sätt fungerar det inte att spela nedladdat offline? Kommer man inte in på sidan med nedladdade avsnitt? Kommer avsnitten inte igång? Något annat?

    En sista fråga för att se så vad vi jobbar med: vilken version av appen har ni?
  • Jsg har exakt samma problem. Har en Samsung s10. På min s7 funkade allt perfekt. Har senaste versionen av er app

  • samma problem här, har samsung s 9. appversion 19.8.1 (5564). Har inga problem att höra andra nedladdade poddar offline.
    Marareta
  • Hej igen!

    Vi har ett problem i appen som inträffar om cache-minnet för appen har rensats sedan nedladdningen.

    Detta fel ska vara löst i den version vi släpper idag. Fast först släpps den till endast 20 procent av användarna, och det är slumpen som avgör om just du tillhör den gruppen. Om vi inte ser något oväntat efter det, brukar vi snart släppa den till alla.

    Om du vill få den direkt så kan du bli Beta-användare för Sveriges Radio Play genom Play Store. Läs mer hur man gör detta här:
    Testa nya Android-appar innan de blir tillgängliga för allmänheten

    Hör gärna av er och berätta om det fungerar bättre med avsnitt ni därefter har laddat hem!
    Annika Webbmaster
  • Mitt problem uppstår egentligen alltid på flyg. När jag har flugit några minuter så pausar sändningen och jag får ett meddelande om att jag är offline, eller liknande.
    Iof är det bara på flyg jag lyssnqr på sr.se.
    Jag har en rätt ny Sony Xperia X1 play... typ.
  • OBS!

    Tidigare lade jag in ett tips om att ni med Samsung kunde testa att lägga till Sveriges Radio Play bland appar som inte övervakas. Jag har raderat detta tips, för även om det kanske hjälper i viss mån, så skapar det andra problem.

    Appen tystnade inte vid inkommande telefonsamtal, skriver en lyssnare.

    Om någon av er redan gjort denna inställning, så ta bort vår app från "Appar som inte övervakas". Hoppas att ingen av er har drabbats av problem genom detta!
    Annika Webbmaster