Nedladdade program hittas ej

Hej! Jag har ikväll laddat ner flera program men de hamnar inte under Nedladdat. Hittat dem ingen annanstans heller. Var finns de? Varför lägger de sig inte under Nedladdat i appen?
Mvh Emma

Kommentarer

  • Hej Emma!

    Detta fel är det ytterligare en lyssnare som har rapporterat in. Jag har för mig att han eller hon hade Android 4.2.2. Vår app ska fungera från 4.1.2, som verkar vara den version du har (av information jag, som administratör i forumet, ser).

    Det är möjligt att vi har ett fel som endast märks i äldre versioner av Android. Detta felsöker vi. Tack för att du rapporterade in det!
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Jag hittar nedladdade filer inifrån appen, men inte från telefonens filsystem. Så frågan kvarstår: Var hamnar filen...?
    Tack på förhand ☺️
  • Hej A!

    Om du vill ladda hem filer för att till exempel flytta dessa till en annan enhet, är det mycket bättre att använda en annan app än vår Play-app. Vår app är nämligen inte i byggd för att ladda hem filer, utan för att lyssna, direkt eller i efterhand, i själva appen.

    Sedan finns det möjlighet att ladda hem avsnitt. Den funktionen finns för att du ska kunna ladda hem ett antal avsnitt över wifi för att inte förbruka mobildata på väg till jobbet, eller för att kunna ladda hem flera program inför en längre resa. Att ladda hem filerna i appen, hitta dem där, lyssna och radera ska appen klara galant. (Vilket den alltså inte gjorde hos Emma av ännu okänd anledning.)

    Men att filhanteringen inuti appen fungerar smidigt är allt vi har tagit höjd för. Filerna går inte att sortera eller flytta, i alla fall inte på något smidigt vis. Filerna är svåra att hitta med telefonens filhanterare och filnamnen är inte intuitiva alls när du väl hittar dem. Exakt var de hamnar varierar mellan olika telefoner.

    Appar som är byggda för att hantera just poddcast, som appen PocketCast, har större flexibilitet och kanske skulle vara bättre för dina behov? Den appen kan du läsa om här:
    Surfa.se: Uppgradera ditt podcastlyssnande
    Annika Webbmaster
  • Emma, hur har det gått med det fel du rapporterade in? Jag har inte fått in liknande felrapporter från andra lyssnare (vilket jag specifikt har frågat om i trådar med äldre versioner av Android).

    Däremot har vi haft många andra problem kopplade till nedladdning, så om felet kvarstår hos dig, håller jag tummarna för att det löser sig i version 5.2.1, där flera av de andra nedladdningsproblemen är åtgärdade!
    Annika Webbmaster
  • Oki, tack för svar o trevlig helg ^.^