Nedladdade avsnitt i appen är grå och går inte att lyssna på

Hej! Har laddat ner 3 avsnitt från kvällspasset med början 2018-03-06, de lägger sig i Nedladdat men de är gråmarkerade och går inte att lyssna på därifrån. Jag måste alltså återigen scrolla i programlistan för att kunna lyssna på dem jag laddat ner. Avsnittet från 5/3 och alla dessförinnan har funkat utmärkt, och jag vet inte om det är fler efter 8/3 som också är kajko. Min telefon uppdateras regelbundet, så det är inte det som är fel

Kommentarer

  • Hej Bitte!

    Var det länge sedan du laddade ned dessa avsnitt?

    Ett gråmarkerat nedladdat avsnitt betyder att du har laddat ned det med musik och att det har gått mer än 30 dagar så att du därmed inte kan lyssna på det.

    De avsnitt du kan skrolla ned till är versionen utan musik, som vi inte behöver ta bort efter en viss tid.
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,
    Jag laddar ner några gamla avsnitt varje dag, och jag är medveten om att gamla avsnitt inte längre finns med musik, vilket jag inte heller vill ha. Jag laddar alltid ner SR's poddar utan musik om den möjligheten finns. Ni tar ju inte bort gamla program, det finns ju avsnitt från t.ex Christer i P3 från 2013 som kan laddas ner och lyssnas på helt utan problem. Och det du skriver att gråmarkerade avsnitt skulle vara med musik stämmer inte.
    Jag tror du missförstått mitt tidigare meddelande. Det är alltså Kvällspasset i P4 detta gäller, och jag laddar ner några gamla avsnitt varje dag. Jag älskar det här programmet och går ofta in och lyssnar på tidigare avsnitt. När man laddar ner hamnar de ju i "Nedladdat", och jag kan gå in i den mappen och lyssna därirfån. Alla avsnitt INNAN den 6/3 2018 har funkat utmärkt, men från och med den 6/3 2018 fungerar det inte. De lägger sig visserligen i "Nedladdat", men är gråmarkerade och går inte att öppna. Jag måste alltså tillbaka till programlistan för Kvällspasset, återigen scrolla bakåt till mars 2018 och öppna/lyssna på de nedladdade därifrån. Nu är jag inne på avsnitt från 22/3, och alla från 6/3 fram till 22/3 har samma problem. Hur många efter den 22/3 med samma problem vet jag inte just nu, men jag testade ladda ner ett avsnitt från 1/5 2018 och då är det plötsligt OK igen. Så det är något som är fel på avsnitten i den här "mellanperioden". Jag bifogar en screenshot som visar de gråmarkerade (eller egentligen svart/vita) daterade 21/3 och 20/3, medan det längst ner från 1/5 är i färg och kan öppnas från Nedladdat. Jag hoppas jag förklarat det på ett någorlunda förståeligt sätt :-)
  • Hej och förlåt att du inte fick någon återkoppling!

    Jag hoppas jag förklarat det på ett någorlunda förståeligt sätt :-)

    Din beskrivning var helt begriplig. Felet är däremot obegripligt. När jag undersökte problemet såg jag dock några problem med just Kvällspasset där avsnitt med musik inte har raderats efter 30 dagar som de borde ha gjort.

    Dessa felaktiga versioner har jag raderat manuellt, men jag har ingen aning om ifall det påverkar ditt problem. Du får gärna se om det går att ladda hem och spela upp dem korrekt nu!

    Jag hoppas att du slipper stöta på något liknande fel med andra program, men om du skulle göra det, så hör av dig. (Oavsett om vi löste det du rapporterade in eller inte, så hjälpte du oss att se felet med de filer som borta ha auto-raderats, så du har hjälpt oss att vårstäda lite!)
    Annika Webbmaster
  • Hej igen! Jag har testat ladda ner ngr avsnitt från maj 2018, och nu verkar det funka. Jag "återlyssnar" de tidigare avsnitten dag för dag och tror jag var inne i juni 2018 innan problemet försvann. Däremot hittade jag ett avsnitt som inte går att lyssna på alls, varken direkt från programlistan för Kvällspasset, eller från Nedladdat. Man ser att sekunderna tickar fram, men inget ljud. Gäller 23/10 2018. Ha det bra och tack för hjälpen 😊! Bitte
  • Hej igen!

    Det felande avsnittet den 23 oktober 2018 börjar med 1 minut och 40 sekunders tystnad, men är sedan ett normalt avsnitt ...

    Spola förbi den biten, så kan du förhoppningsvis höra resten!
    Annika Webbmaster
  • Ahaa, det var lite mer än en tyst minut 😁. Tack för info!
    Bästa hälsningar,
    Bitte