Nästa avsnitt startar automatiskt

Hej går det fixa så att påföljande avsnitt av t.ex. Radioföljetången startas automatiskt? Gillar att lyssna på detta program i bilen och när avsnittet tar slut får man ju stanna och starta nästa med 4-5 val/ knapptryck. Vore kanon om det startades som nästa på Apple tv. Finns kanske redan svar eller så men jag hittade inget om just mobil användning.

Grymt att detta finns.

Kommentarer

  • Hej
    Det är något vi har i önskelistan - men många webbläsare - framför allt mobila - tillåter inte automatisk uppspelning, så det skulle, så som webbläsarna fungerar idag, inte vara en funktion som alla skulle kunna få.

    Mvh

  • Går det att aktivera Denna funktion i SR-appen då? Det hade varit väldigt användbart vid lyssning på nästa avsnitt i en serie. Men jag vill troligen inte att ett helt annat program ska börja.

    Eftersom den nu stannar, och om jag backar upp till listan över alla avsnitt så scrollar appen upp till början av listan. Den svenska musikhistorien har 106 avsnitt, så denna scroll till början gör tyvärr appen i stort sett oanvändbar. Detta på en Samsung note 8.
  • Hej Bo!

    Funktionen finns i en testversion av appen, vilket vi har skrivit om här:
    Beta-testa Min lista (sparade avsnitt och spelkö) i Sveriges Radio Play!

    Du som har Android kan ladda hem den versionen genom Google Play. Här står det hur du gör:
    Testa nya Android-appar innan de blir tillgängliga för allmänheten - Google Play Hjälp

    Tack på förhand om du hjälper oss att beta-testa!
    Annika Webbmaster
  • Magnus:
    Du som har Ios kan anmäla att du vill testa i denna tråd:
    Beta-testa Min lista (sparade avsnitt och spelkö) i Sveriges Radio Play!

    Båda:
    Om ni inte vill testa det nya (som ju kan ha en del buggar), så är det bra att veta att det går att få kontinuerlig uppspelning på exempelvis Radioföljetongen via hemsidan sverigesradio.se - som även fungerar i mobilen.

    Dels gör vi själva grupper sådana avsnitt som vi bedömer "hör ihop", som olika delar i en följetong. Dessa grupper går att spela upp kontinuerligt. Se här på gruppen Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld. På den sidan finns en länk som heter "Spela alla avsnitt".

    Ni kan dessutom själva skapa en egen lista. Låt säga att ni vill lyssna på tio stycken Tankar för dagen med Bob Hansson, men inte är intresserade av andra avsnitt från samma programserie. Då lägger ni de önskade avsnitten till "min lista". Länk finns i anslutning till varje avsnitt på sverigesradio.se. Ni hittar dem sedan under länken Min lista som finns i menyn. På mobiler är menyn hopfälld (tre vågräta streck) och återfinns under själva spelaren på hemsidan, högst uppe till vänster om namnet Sveriges Radio.

    Hör av er om ni vill att jag ska förklara något av detta mer ingående!
    Annika Webbmaster