När kommer det en iPad-app?

Hej!

Jag älskar appen till iOS. Jag saknar bara inloggning för att kunna synka vad jag följer och lyssnar på. Så jag undrar när det kommer en app för iPad? Många arbetsplatser byter datorer mot surfplattor och en native app vore kanon!

Kommentarer

  • Hej!

    Detta är två frågor, dels om möjligheten att använda Sveriges Radio Play på Ipad, vilket jag svarar på här, och dels om inloggningsfunktion, där du ställde samma fråga i en annan tråd. Jag svarar på den senare frågan där (tyvärr utan några direkta nyheter), så att de andra lyssnarna som skrivit i tråden får del av svaret.

    När det gäller Ipad, så går det bra att använda Iphone-appen, men i och med att appen inte är anpassad för plattformen (exempelvis saknas landskapsläge), är den svår att ladda hem med Ipad. I App Store finns det nämligen ett filter som gör att du endast söker efter Ipad-appar direkt när du "kommer in i butiken"...

    Den här länken bör dock leda dig rätt:
    Sveriges Radio Play hos App store

    Jag beskriver hur du hittar Iphone-appar på en Ipad, eftersom du har nytta av det även med andra appar:

    1. Gå till App Store
    2. I Filter (rullmeny högst upp till vänster) väljer du Support - Endast iPhone (någon lyssnare har rapporterat att det dröjde lite innan deras sökresultat blev relevanta efter den manövern)
    3. Leta upp Sveriges Radio Play och ladda hem den
    Hoppas att detta var någorlunda enkelt att följa. Kör du fast, så hör av dig, så hjälper vi dig vidare!

    I och med att många Ipad-användare har svårt att hitta vår Iphone-app på Ipad, vill vi förstås förenkla detta, så inom kort kommer vi att lansera en Ipad-anpassad version som gör att du hittar den utan att ändra filtreringen.
    Annika Webbmaster
  • Strålande nyheter! Tack!
  • Mindre strålande rättelse:

    Jag skrev "inom kort kommer vi att lansera en Ipad-anpassad version". Det visar sig att jag var för optimistisk här. Vi kommer att lansera en sådan version framöver, men när det blir av, kan tyvärr de kolleger som arbetar med appen säga än.

    Så du får använda Iphone-appen och stå ut med att den ligger knasigt om du använder skärmen i landskapsläge (vilket många Ipad-användarna gör).

    Tack och lov påverkar det ju inte möjligheten att lyssna, men att det påverkar möjligheten att hitta appen är illa nog!
    Annika Webbmaster
  • Om man har en lite äldre IPad då? Det finns ju ingen för oss med en något äldre erosion av OS...?
  • Hej
    Du borde kunna installera en äldre version av iPhone-appen på en äldre iPad (till en viss grad, det går inte på hur gammal version av iOS som helst).

    mvh
  • Visa mig var, snälla. Jag hittar inte
  • Jag har tyvärr ingen iPad tillgängligt just nu, men fungerar den här länken? https://itunes.apple.com/se/app/sveriges-radio-play/id300548244?mt=8

    Annars får jag ta med min privata i morgon och ta skärmklipp.

    mvh