Mörkt tema på Sverigesradio.se?

Hej

Jag skulle gärna läsa nyheter oftare på sverigesradio.se om det fanns ett mörkt tema att slå på för kvällsläsning. Nu när det inte finns är det så bländade att gå in på sidan att jag undviker den helt på kvällen.

Snälla, kan ni göra ett mörkt tema (mörk bakgrund, ljus text), åtminstone på startsidan och nyheter?

Kommentarer

  • Hej!

    Jag framför detta önskemål till de kolleger som är berörda.

    I de flesta webbläsare går det att själv påverka hur sidor visas, och alltså "köra över" det vi som skapat sidan har bestämt.

    Som administratör i forumet kan jag se att du använde Opera när du skrev hit, så jag tipsar om hur detta går att påverka i den webbläsaren.

    Där finns det möjlighet att själv skapa ett tema med exempelvis mörkgrå bakgrund och gulvit text som aktiveras efer klockan 21.30. Läs mer här:
    Opera forum – Love hurts: My new Opera browser is way too bright

    Det kan uppstå en del problem med synligheten av ikoner, eftersom dessa är skapade för att visas mot en ljus bakgrund, men för den som har behov av en mörkare bakgrund kan det ändå vara värt det.

    Liknande funktion finns i fler webbläsare.

    Hoppas att du har nytta av tipset!
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Tyvärr är det inte något vi kan göra speciellt enkelt den närmaste tiden, men vi tar med oss idén.

    mvh
  • Hej hej

    Lite samma fråga som ovan där för något år sedan. Går det att få ett mörkt tema på er hemsida? Eller åtminstone spelargrejen "som det var förr" så kan man dra den över hela skärmen för att få det lite mörkare? 😃

    Tack tack
  • Hej!
    Vi håller faktiskt på och tittar på det just nu, men behöver skruva lite mer på det, men förhoppningsvis är det något som kan finnas på plats efter semestern.

    mvh
  • Instämmer i att det vore mycket önskvärt för både svt och sr.
    Gör gärna en smidig knapp för av och på upp i menyn/flikarna.

    Glad dag,
    Jonas