Morgonekot kl 6 på 15 minuter

Hej.

Undrar varför morgonekot som sänds kl 6, som är 15 minuter, inte kommer upp i externa podspelare?

Mvh Patrik

Kommentarer

  • Hej Patrik och förlåt (även här) för det sena svaret!

    Som jag skrev i den andra tråden, vet jag inte varför Ekot har valt att podda den kortare sändningen klockan 6 (nedan kallad "Nyheterna") istället för den den längre sändningen vid samma tid (nedan kallad "Morgonekot").

    Min gissning: Enklare att podda Nyheterna?
    Jag misstänker att förklaringen är att Morgonekot klockan 6 ingår som en "underavdelning" i P1-morgon och därmed inte är tablålagt som ett eget avsnitt i P1:s tablå, vilket gör det tekniskt enklare att podda Nyheterna, som är ett tablålagt program hos P2.

    Att podda "ett tablålagt avsnitt" är busenkelt i våra system, medan sådant som inte ligger som ett avsnitt i webb-tablån är lite knepigare. Eller har varit knepigare...

    Jag ska stämma av med både Ekot och min kollega Ludde, podd-expert, om detta är förklaringen och om det i så fall fortfarande är ett hinder. Den senaste tiden har Ludde nämligen arbetat med att förenkla för redaktioner som poddar program utan att dessa ligger i FM-tablån, och det kanske även skulle kunna hjälpa Ekot att podda "bästa sändningen" snarare än "enklaste sändningen".
    Annika Webbmaster
  • Hej och tack för ditt svar Annika.

    Då väntar jag med spänning på återkoppling och att jag snart kan podda även kl 6 Morgonekot 😀

    Mvh Patrik
  • Hej
    Nu finns Morgonekot i det nya flödet Nyhetsuppdatering från Ekot

    mvh