Möjlighet att stänga av vibration på push-notiser i Android-appen

Precis som rubriken säger så vore det grymt bra om möjligheten fanns att stänga av vibrationen på push-notiserna. Jag vill fortfarande få notiser när det händer saker av värde men blir ibland tokig på att det ska behöva vibrera och därmed störa när det inte är något jag behöver lägga omedelbar uppmärksamhet på.

Kommentarer

  • Hej Oscar!
    Det varierar lite beroende på vilken telefon man har. Jag har fått två exempel från våra utvecklare. Dessvärre inte din telefon, eller? Du kanske kan få lite vägledning iallafall.

    På en Samsung Galaxy S6: Inställningar -> Ljud och vibrationer -> Vibrationsintensitet -> Aviseringar (Dock stänger detta av vibrationer för alla aviseringar)

    På en Nexus 5x: Inställningar -> Appar-> Sveriges Radio Play -> Aviseringar -> Visa utan ljud (Denna inställning är appspecifik och både vibration och ljud tas bort )

  • Tack för svaret!

    Jag har en Galaxy S6 så jag vet att jag har möjligheten att stänga av vibrationer för alla aviseringar. Jag skulle vilja kunna ställa in ljud och vibration från SR-appen, likt de inställningsmöjligheter som finns i de flesta andra appar jag har som skickar ut aviseringar/push-notiser. Ibland kan jag vilja bli störd om jag exempelvis får ett mail som kräver min direkta uppmärksamhet men inte när någon minister håller ett tal, även om jag vill se den nyheten i notisfältet när jag plockar upp telefonen.

  • Ok, jag förstår! bra, det tar jag med som ett önskemål till våra utvecklare.

  • Även möjligheten att själv välja ljud för push-notis, som nämns i kommentaren ovan men inte i originalinlägget, hade varit av stort värde för mig.

  • Tack för förslaget Bartek! Vi tar med detta till app-utvecklarna!