Möjlighet att köa poddar

Hej! Jag skulle gärna se att det fanns rn möjlighet att köa sina nedladdade poddar. Skulle vara smidigt när jag tex cyklar/kör bil! Ibland kanske jag har 10 minuter kvar av en morgonpasset-podd och direkt efter det vill jag lyssna på en P1 Dokumentär. Som det funkar nu måste jag stanna för att kunna ta fram telefonen och starta nästa podd från mlna nedladdade avsnitt.

Jag använder 8.5.1 för iPhone.

Kommentarer

  • Hej Hanna!

    Funktionen är vi många som längtar efter, men än så länge saknas den i vår egen app. Vi arbetar dock på att få till den ...

    På vår hemsida kan du skapa en liknande spellista - men inte med nedladdade avsnitt, utan då får du lyssna med uppkoppling, vilket förstås inte alltid är praktiskt genomförbart (som vid flygplansresor eller cykelturer bortanför mobilnätet) och förbrukar mobildata. Om du ändå är intresserad, så är det funktionen Min lista du ska använda. Den fungerar även på mobiler:
    Spara avsnitt till Min lista
    (När den artikeln skrevs, tror jag att det ännu inte gick att spela upp avsnitten i en obruten följd via listan, vilket går nu.)

    Som sagt, den funktion du efterlyser är något som många lyssnare efterfrågat under en längre tid. Eftersom vi inte har denna tjänst klar ännu (men närmar oss) så kan det vara bättre för dina behov att ladda hem våra program med en renodlad podcast-app, där i princip samtliga har stöd för spellistor. Pocket casts, Overcast, Castro eller telefonens inbyggda Podcaster är några sådana alternativ. Här lite information om fördelar och nackdelar med dem:
    Stort test: Bästa podcast-appen för din Iphone (macworld.idg.se)

    En tråd som mer försöker gå in på varför det tar så in i bomben lång tid att skapa en spelkö på Sveriges Radios egna plattformar hittar du här:
    Spelkön - igen ...

    Det är en väldigt lång tråd. Om du är mer intresserad av "när" än "varför", så tillför den inget nytt.

    Tack för att du vill hjälpa oss att bli bättre!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Snart finns det möjlighet att betatesta en första version av Min lista i Sveriges Radio Play! Det innebär att lyssnare kan markera avsnitt och sedan spela upp dessa i en följd!

    Ni som vill vara med och beta-testa får anmäla ert intresse i denna tråd:
    Beta-testa Min lista (sparade avsnitt och spelkö) i Sveriges Radio Play!

    Trevlig sommar!
    Annika Webbmaster