Möjlighet att ändra startsida i appen

Hej! Vet inte vad ni hade för skäl att ändra startsida till stora programikoner, men själv ser jag ingen nytta med det och jag saknar den gamla listan. Med de stora ikonerna ryms ett program åt gången på skärmen så det blir ett fasligt bläddrande och dålig översikt. Ikonerna uppdateras inte heller som de ska så all den där infon blir liksom meningslös. Jag skulle önska att ni antingen ändrade tillbaka så att direktlyssningslistan är startsida, gör mindre programikoner så att de inte fyller hela skärmen eller ge användaren möjlighet att välja/anpassa startsida i inställningarna.

Kommentarer

  • Hej Vidar och tack för bra förslag som app-teamet har kikat på.

    De har svarat så här:
    Vi kommer att göra mindre bilder för att öka vad användaren ser i första vyn. Vi ser i användartester att det ger bättre respons och att man förstår hemskärmen bättre!

    I höst bygger vi om menyn och strukturen i appen. Då kommer vi också att återinföra det som kallas persistering på de centrala sektionerna, (att appen minns bättre, enklare uttryckt) så att du oftare startar i den vy du senast var i, det vill säga att om du nästan alltid lyssnar direkt, så blir det den du får som din startsida, medan en annan lyssnare som nästan alltid lyssnar på nedladdade avsnitt oftast kommer att starta där.

    Vi är väldigt glada över att få den här typen av tydlig återkoppling!
    Annika Webbmaster
  • Tack för ett utförligt svar! Ser fram emot kommande uppdateringar.
  • Jag har också efterlyst möjligheten att välja startsida.

    Särskilt irriterande är det att man hamnar på direktsidan efter att ha gjort en utflykt till någon annan app, och förväntar sig att komma tillbaka till samma läge som man lämnat i.
  • Hej Ragnar!
    Det har vi framfört till utvecklarna! tack!
  • Tack för senaste uppdateringen, ser mycket bättre ut!
  • Hej Vidar!
    Det var kul att höra att du gillar det mer nu! Sen kommer fler förändringar som min kollega Annika beskrev ovan.
  • Kan ännu inte själv välja startsida.
  • Det är nu under hösten som arbetet framför allt kommer att ske.

    Vi kommer egentligen inte, rent tekniskt, att införa möjlighet att välja startsida. Det vi gör är att telefonen eller surfplattan kommer att "komma ihåg" var du senast var på ett bättre vis. I praktiken innebär det att om du nästan alltid är inne och väljer ett avsnitt under dina favoriter, så blir det den vyn du kommer till när du startar appen, medan en annan lyssnare som nästan alltid lyssnar på nedladdade avsnitt oftast kommer att starta där.

    Men den förändringen kommer alltså först i höst. I dagarna kommer en ny version av appen, 5.3, där alla lyssnare får en mindre variant av "kanal-modulen" (hittills är ni några som har fått stora bilder och andra som fått små), minskad förbrukning av bakgrundsdata, tydligare felmeddelande om uppkopplingen bryts och en del andra förbättringar.
    Annika Webbmaster
  • +1 för valbar startsida.
    Jag går alltid direkt till "Favoriter-Favoritprogram" när jag öppnar appen.  Det skulle vara väldigt smidigt att kunna ställa in var/vilken sida appen visar direkt vid start.
  • Hej Lars
    Tack för förslag kring valbar förstasida. Som det är nu kommer du ändå till favoriter relativt fort och enkelt? Min sida - Favoriter - framme!
    Hemsidan har utvecklats en hel del sedan starten, och utbudet förändras ständigt. Med möjlighet att hitta sådant man annars kanske missar. Och nya satsningar kommer där framöver. Förhoppningsvis finner du ett värde även i den.
    Mvh
  • HejHur kan jag få upp innehållet i "landskapet"-läge på iPad.Jag kan bara få den i "porträtt"-läge
    MvhClaes
  • Hej Claes!
    Det går dessvärre inte. Appen är utvecklad för iphone och man kan endast ha den i stående läge. Vi har ännu inte valt att utveckla en specifik app för ipad. Funktionen är ju däremot densamma på både platta och telefon, dvs själva lyssningen.
    Jag tar hursomhelst med ditt meddelande som ett önskemål till våra utvecklare!