Mobilnät

Hejsan, jag går upp väldigt tidigt om mornarna för att åka till jobbet och sådär, så min fråga är ifall den här appen drar mycket mobilnät om man lyssnar på radion?

Kommentarer

  • Hej Alexander!

    Under Min sida i appens nederkant finns valet Inställningar och hjälp. Där kan du välja kvalitet mellan "lite, lagom och mycket". För dig som vill spara på dataförbrukningen, rekommenderar jag att du väljer lite för direkt-lyssningen (alltså när du lyssnar på det vi just då sänder i en kanal).

    Om du vill kan du ställa om till högre kvalitet när du lyssnar över ett gratis wifi -men risken finns att du glömmer att ställa tillbaka nästa gång du använder mobilnätet, och därmed förbrukar mer data än vad du hade tänkt dig.Vad de olika valen egentligen innebär har vi försökt förklara här:
    Med vilken kvalitet strömmar Sveriges Radio?

    Just för direktlyssning i Play-appen betyder valen valen lite 48 kbps, lagom 96 kbps och mycket 192 kbps. En timmes lyssning på den högsta kvaliteten gör att ljudströmmen förbrukar 88 MB, medan en timmes lyssning på den lägsta gör att det går åt 22 MB. Sedan tillkommer lite data för bilder, programinformation och sådant, men den blir lika stor oavsett vilken ljudkvalitet du ställer in.

    Trevlig lyssning!
    Annika Webbmaster