Minispelare saknas på låsskärmen Iphone

Tja!
Undrar om jag mekat med någon inställning eller om det är en bugg nånstans. Har jag dragit igång radion och sen låst skärmen så får jag gå in hela vägen in i appen igen för att stänga av radion.

Jag saknar helt enkelt minispelaren på låsskärmen på min iphone, (iphone 8, ios 13.2.3).

Något tips?

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in detta. En annan lyssnare skriver om samma fel, vilket får mig att i första hand misstänka att en förändring vi gjort påverkar detta.

    Vi undersöker!
    Annika Webbmaster
  • Kan du se om du har version 19.12.2? Du kan se versionen nederst i vyn Inställningar och Hjälp som du når via Min sida i nederkanten av appen.

    Det inlägg jag tror har med ditt problem att göra hittar du här. Karin skriver även att appen tystnar om hon öppnar en annan app. Blir det så för dig med, så att appen tystnar om du till exempel vill skriva ett SMS?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Tills vi löst detta, kan du lyssna via vår hemsida. Om du inte hittar de program eller kanaler du är vill lyssna på den vägen, så återkom.
    Annika Webbmaster
  • App-utvecklarna tror att de vet vad felet beror på och undrar om felet kvarstår ifall du sveper bort appen så att den stängs av helt och sedan startar om den.
    Annika Webbmaster
  • Oj, många svar på en gång, wow vilket engagemang!
    Jag ska svara i ordning.

    Jag har app-version 19.11.1 (549), det finns ingen väntande uppdatering i appstore heller.
    Appen är igång även om jag gör något annat, den stänger inte ner ljudet om jag skriver ett sms t.ex. Det funkar alltså jättebra att lyssna, även om jag låser telefonen eller är i annan app.

    Nu uppgraderade jag till iOS13.3 idag, men minispelaren fungerade inte förrän jag svepte bort appen och startade om.

    Efter lite mer grävningar så visar det sig att det fanns 24 uppdateringar i appstore varav SR Play var en av dem (suck!).

    Just nu funkar det då alltså, återkommer efter lite mer test i helgen. Tack hittills!
  • Tack, lägg ingen extra tid på att felsöka, men återkom om något verkar fel!

    Det fel du rapporterade in hade troligen inte med de andra problem vi felsöker att göra.
    Annika Webbmaster