Mina nya avsnitt

Hej
Lite feedback.
Saknar ”Nya avsnitt från program du följer” på startsidan. Att behöva gå till ”Mina sidor” är ett klick för mycket. Hemsidan börjar likna lite för mkt ett Netflix där allting handlar om vad ”andra” har gjort. Testa förresten att försöka få en lista på Actionfilmer på Netflix utan att få det uppdelat i en massa irrelevanta kategorier.

Ett förväntat och bra UX tycker jag vore att på ”Mina sidor” kunna ställa in de preferenser jag vill se i fråga om program och att det sedan styr vad jag ser på hemsidan. Samt på hemsidan ser jag en mix av mina preferenser och det som ni vill promota och tipsa om. Genom att inte ha det tycker jag att ni sätter användaren som prio två

Positivt. En bra funktion som jag upptäckt först nu är ”Min lista”, perfekt att lägga till avsnitt från hemsidan för senare lyssning

Ett alternativ skulle kunna vara att jag kan ställa in ”Min sida” som startsida

Hälsningar,

Christian

Kommentarer

  • Ett alternativ skulle kunna vara att jag kan ställa in ”Min sida” som startsida.
    Det går inte idag, men det finns en mycket dold funktion som nästan gör detsamma. Starta appen genom att "långtrycka" på app-ikonen, så når du denna meny, där du direkt kan välja Min sida. (Fungerar bra i lugn miljö, men när jag försökt mig på metoden på en skakig buss, har jag ibland hamnat på fel undermeny, och då är det mer frustrerande än till en hjälp.)

    I övrigt tackar jag för väldigt bra återkoppling, som jag skickar vidare till app-teamet.

    Testa förresten att försöka få en lista på Actionfilmer på Netflix utan att få det uppdelat i en massa irrelevanta kategorier.

    Ah, de väldigt nischade underkategorierna är gjorda för mig och min familj! Fast de borde funka annorlunda, så att vi kan styra att det ska vara "en intelligent actionfilm med inslag av superhjältar eller magi, gärna får vara på annat språk än amerikansk engelska, underdog-tema välkommet" snarare än att få se alla sub-kategorier Netflix kan komma på ...
    Ett förväntat och bra UX tycker jag vore att på ”Mina sidor” kunna ställa in de preferenser jag vill se i fråga om program och att det sedan styr vad jag ser på hemsidan. Samt på hemsidan ser jag en mix av mina preferenser och det som ni vill promota och tipsa om. Genom att inte ha det tycker jag att ni sätter användaren som prio två
    Jag hoppas och tror att vi kommer dithän, till en något "personligare personalisering", men det kommer troligen att dröja rätt länge.
    Annika Webbmaster
  • Saknar också mina nya avsnitt på startsidan. Förstår inte varför det togs bort. Dessutom är startsidan rörig med många varianter av nya poddar, avsnitt hit å dit.
  • Tack. Det ska komma in en annan variant av "våra egna avsnitt" på startsidan framöver, men jag är lite osäker på när den kommer och hur den blir utformad.
    Annika Webbmaster