Min lista är toppen - men vill redigera i den

Hej

Jag tycker verkligen att ”min lista” är bra men jag skulle vilja redigera ordningen i den. På min iPhone vill jag kunna 3D-klicka på ett program/avsnitt och flytta det upp eller ner i listan samt också kunna (som i många andra appar) dra valt program/avsnitt långt åt vänster (hela vägen) så att det raderas, känns onödigt krångligt att behöva klicka på ”Ändra”, välja avsnitt/program, klicka radera/ta bort o sedan klicka klar när man kan göra allt det i ett svep (men behåll för den delen det andra alt oxå om man vill massradera).

(Hmm, minns att jag träffade produktägaren för appen i somras och pratade om att betatesta men det blev inte så...nåja. Hursom bra ändring som kan förbättras änmer)

Kommentarer

  • Hej Joakim!

    Daniel Boo (produktägaren du träffade i somras) svarade, när beta-testaren Magnus framförde liknande synpunkter, att möjligheten att själv sortera ordningen ligger högt upp på hans egen lista av vad som ska lösas innan nästa version av Min lista.

    Jag ser till att din återkoppling når fram till Daniel och övriga teamet. Även om sorteringsmöjlighet finns med i planeringen, så är din beskrivning av ett intuitivt gränssnitt för sortering och radering något vi bör fundera över.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra en bra funktion bättre!
    Annika Webbmaster
  • App-utvecklarna hälsar att detta verkligen är något de kommer att kika på framöver (när kunde de dock inte säga).

    På Android går det redan idag att svepa ett avsnitt åt sidan för att ta bort det ur listan, men det hjälper ju inte dig 😉

    Tack igen för konstruktiva råd!
    Annika Webbmaster
  • Nej tyvärr men bra ändå att det är fixat där och förhoppningsvis snart kommer till IOS. Tänkte idag också på att jag vill se direkt på ett avsnitt om det finns i ”Min lista” när jag inte är i ”Min lista”. Som det är nu så behöver man klicka på det på ett eller annat sätt (prickarna eller gå in på det) vilket är blir en del klickande. (Och ytterligare ett förslag/önskan; Om jag följer ett program, Hjärtmarkerat, så vill jag att dess nya avsnitt direkt läggs till i ”Min lista” så kan jag ta bort de få som jag ev inte vill höra därifrån istället för att hålla på och klicka ”lägg till” för varje avsnitt hela tiden.)
  • Ytterligare två bra förslag!

    Det om en tydligare markering för när ett avsnitt är inlagt på min lista är något vi förmodligen kommer att genomföra. Däremot finns det problem med förslaget vid program man följer, eftersom det är väldigt olika ifall lyssnare verkligen vill lyssna på alla avsnitt. (Följer du Ekot, lär det bli rätt jobbigt när 40 avsnitt om dygnet läggs in i Min lista ...)

    Annika Webbmaster
  • Hur går det med möjligheten att flytta om i listan?

    Den behövs verkligen. När jag lägger till program hamnar de inte alltid sist. Om jag lägger till program och trycker på Spela alla tar den första programmet i listan från början. Om jag istället väljer att fortsätta med pågående program (som hamnat sist i listan) kommer det ta stopp när det har tagit slut.

    Hade inte varit ett lika stort problem om det hade funnits en repeat-funktion.  Poängen med funktionen spellista är ju förlorad när man inte kan ändra i listan eller ens få programmen i den ordning som man lägger till dem.