Min lista, program hoppas över i listan

Program i Min lista hoppas över, ljudet är i början av filen men skärmen visar programlängd i slutet, upprepar för flera.
Jag brukar lyssna på Spanarna så jag hör inledningen "Spa..." sen hoppar den vidare. På skärmen ser jag då Avsnitt_1, programlängdsindikatorn som visar att programmet har gått full, men jag hör början av Avsnitt_2? Detta upprepas till program som går att spela visas. Det kan alltså bli en lång ljudsekvens med "Spa... Spa... Spa... Spa..." tills den hittar ett program.
Även om jag försöker stanna på programmet med fingret så går det knappast inte, oftast inte, men ibland lyckas jag.

Kommentarer

  • Hej
    Är det i appen eller på siten du lyssnar?

    mvh
  • Hej, det är appen och jag har betaversionen.
    Detta har funnits sen ett bra tag tillbaka.
  • Hej Teresa,

    händer det här när du använder appen tillsammans med Chromecast?
  • Nej, jag brukar inte använda sr play på Chromecast.
  • Hej igen! Jag brukar lyssna på Spanarna på Min lista för att somna och för att inte vakna av tystnad så det kan ta ett tag att lägga märke till saker. Jag har märkt att samma program "tillåts" spelas. I natt när jag skulle starta Min lista försökte jag ihärdigt börja på nummer två på min lista, det gick inte hur mycket jag än försökte. Sen lät jag den göra som den ville, den hoppade över en lång sekvens av program, sen stannade den på ett program, sen somnade jag. När jag vaknade igen spelade den ett program som den har tillåtit förut, avsnittet är "31 maj 2019". Jag känner alltså igen att jag har hört det här programmet många gånger om sen appen började bete sig så här. Vet inte om det kan vara till nån hjälp.
    Programmet som den vägrade spela hur mycket jag än försökte är "28 feb 2020".
    Här är ett till program som den tillåter att spela: "8 mars 2019".

    Nu har jag lagt märke till något annat också, nu spelar den inte bara upp "spa... spa... spa... " som jag nämnt tidigare, ibland kommer den även längre än så, så långt som att spela upp signaturen. Den gör alltså både ock, ibland bara korta ljudsnuttar från varje program, ibland längre ljudsnuttar.

    Jag misstänker att ni har lagt till en ny funktion för Min lista, där appen inte ska spela redan spelade program, är det så?

    I så fall vore det bra om man kunde få välja själv, för jag sover ju förhoppningsvis när programmen går. Men jag vaknar om appen blir tyst, eller som nu när den upprepar samma ljudsnuttar.

    Även om jag har spelat ett program så har jag inte nödvändigtvis hört ett program, så då vill jag inte att appen väljer vilka program jag ska hoppa över. Det borde ju gälla även för dem som har för avsikt att bara lyssna på ett program en enda gång, man styr ju inte alltid över om man verkligen har lyssnat medan programmet har spelats.
  • Hej Teresa,

    vi har valt att inte låta Min lista hoppa över redan spelade avsnitt utan man får själv lägga till och ta bort avsnitt ur listan om man inte längre vill ha dem där, just för att det är svårt för Play att veta om man kanske vill höra samma avsnitt flera gånger.

    Däremot så hoppar den över avsnitt den inte kan spela upp, exempelvis avsnitt som laddats ned men som gått ut (avsnitt med musik "går ut" efter en viss tid exempelvis). Kan du spela upp avsnitt nummer två i listan genom att klicka på det avsnittet i listan och spela upp bara det?

    En annan fråga: när du säger att du försöker spela upp avsnitt nummer två, hur gör du det? Genom att klicka på "spela alla" och sedan svepa till nästa, eller klickar du på "nästa"-knappen i appen?
  • Hej, det låter bra att man får välja själv. Då var det inte en ny funktion.

    Min lista har ju fungerat bra förut så det är konstigt att den har börjat bete sig så här. Jag har lagt märke till att det finns "streck" högst upp som jag tror indikerar det antal program man har i sin lista.

    Om jag trycker på Spela alla så hoppar den över ett antal program i början.

    När jag säger att jag försöker spela upp avsnitt nummer två så menar jag att jag sveper till nästa (det har funkat att göra så förut). Sedan försöker jag att trycka på linjen som indikerar programmets längd, under bilden, som har en punkt, cirkel, som indikerar hur långt i programmet man befinner sig. Genom att trycka en bit in i programmet så kan jag hoppa över inledningen på programmet (det har också gått att göra förut). Nu är det som att man inte får kontakt, appen sveper vidare av sig själv.

    Nu testade jag det som ni undrade, om det går att spela upp enbart det avsnittet utan att använda Spela alla.
    Jag går in på avsnittet, klickar på play-ikonen i mitten av bilden, programmet gör en ansats att spelas upp men stannar av.
    Play-ikonen i mitten av bilden finns inte längre. Trycker på play-ikonen längst ned på skärmen, då spelas programmet upp som vanligt.
    Om jag nu trycker Spela alla så spelas även detta program upp nu.

    Jag tror att jag förstår vad ni menar med program som har "gått ut", när de innehåller musik som inte får spelas mer än ett visst antal dagar, men Spanarna ingår inte i den kategorin av program.
  • Hej,

    jag har precis sett en annan felrapport och undrar om det kan vara så att de avsnitt som hoppas över redan är färdiglyssnade? Det kan man se genom att det ska så "Spelat" under avsnittet i listan.
  • Ja, så kan det nog vara.
  • Nu när vi verkar ha listat ut problemet jobbar vi på att åtgärda det så att ni ska slippa få hoppande listor. Tack för att du tog dig tid att svara på våra frågor så att vi kunde lokalisera problemet!
  • Hej! Hur går det med det här ärendet?

    Jag laddade ned en radioföljetong på 10 avsnitt till Nedladdat och det var samma problem där, när appen anser att jag har spelat ett avsnitt så vill den hoppa över de avsnitten. Men jag föredrar att bestämma själv om jag vill höra ett avsnitt igen eller inte. Det är en jättebra funktion med Spela alla, men jag somnade nog redan på avsnitt 1 och sov mig igenom till avsnitt 9 av 10. Så då ville jag ju börja på avsnitt 1 igen, men appen ville att jag skulle hoppa över var och en av de avsnitt jag sovit mig igenom och att jag skulle börja på avsnitt 9.
  • En annan sak jag lagt märke, när jag gick in för att starta varje avsnitt från början igen så att jag skulle kunna använda Spela alla för radioföljetongen som jag nämnde i förra inlägget, att det var tid kvar på varje avsnitt, som att det inte hade spelats klart helt och fullt förrän den bytt avsnitt. Jag vet inte om det går att förstå vad jag menar men ni får ställa frågor om ni behöver.
  • Hej!

    Vi kommer att lösa detta, nu när vi förstår felet. Vi vet dock inte när vi kan göra det, eftersom varje ny version dröjer längre och testas noggrannare innan den släpps.

    Tills felet är åtgärdat vill jag därför tipsa om att du kan markera avsnitten som "olyssnade" igen genom att gå in under "Fortsätt lyssna" via "Min sida" i appens nederkant. (Hör av dig om du behöver en tydligare beskrivning!)
    Annika Webbmaster
  • Ja, tack, jag vill gärna ha en tydligare beskrivningen 😀

    Hur länge kan uppdateringen dröja? Två veckor, tre veckor? Mer?
  • Förlåt, jag missade att återkomma!

    I version 20.5.3.5607, som släppts nu i dagarna, spelas åter även färdiglyssnade avsnitt från början i listorna.

    Annika Webbmaster