Min lista i SR play

När jag tar ner noveller och radioföljetonger till min lista hamnar alla avsnitt huller om buller. Varför hamnar inte en följetong med alla sina avsnitt i en kronologisk följd? Hur jobbigt som helst när jag börjar få 50-60 avsnitt fördelat på flera följetonger. Jag laddar inte ner dom utan endast till min lista.

Kommentarer

  • Hej Peter,

    eftersom det är svårt att bestämma hur följden i Min lista ska vara utifrån listans innehåll så kan man som användare själv sortera om listan. Om du långtrycker på de små strecken som finns till höger på varje avsnitt så aktiveras flyttläget och du kan lägga dem i den ordning du själv vill ha dem.
  • Hej. Tack för info men på min iPhone går det inte att långtrycka på de små strecken till höger. Inget händer. Skall man ladda ner en ny version av appen eller funkar det inte på iPhone?
  • I Iphone-appen ska du kunna ändra ordningen genom att trycka på "Ändra" uppe i högra hörnet. Då dyker det upp tre streck till höger och du ska kunna möblera om i listan.

    När det gäller Radioföljetongen & Radionovellen, rekommenderar jag annars att du lyssnar via sajten, där avsnitten läggs in i en lista i rätt lyssningsordning av redaktionen (något vi förstås vill få att fungera även i appen). Om du går in under Alla avsnitt och skrollar till slutet av listan med avsnitt, så har de olika "samlingarna" (respektive följetong, men även exempelvis de samtal om verken som vi sänder) "ovala knappar".

    Välj en följetong och spela sedan upp avsnitten i rätt ordning genom knappen "spela alla".

    Lycka till!

    Annika Webbmaster