Min lista fungerar inte i appen

Hej!

Min lista är blank trots att jag lägger dit mina favoriter. Tidigare fungerade Min lista normalt. Jag har testat att avinstallera appen och installera på nytt, men Minista är fortfarande tom, trots att jag lägger dit program.

Kan ni hjälpa?

Kommentarer

  • Hej Mia och förlåt att svaret dröjt!

    Kvarstår felet?
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!
    Ja, tyvärr kvarstår felet.

  • Hej Mia och förlåt sent svar igen!

    Jag har inte kunnat återskapa felet och undrar om det beror på att det är våra två olika funktioner i appen som rör till det, Min lista och Program du följer.

    Min lista är blank trots att jag lägger dit mina favoriter.
    Favorit-markeringen, hjärtat, gäller nämligen programserier och påverkar inte avsnitten i Min lista. Om det är där problemet ligger, är detta förstås något vi behöver visa tydligare i appen ...

    Min lista - för enskilda avsnitt
    Denna funktion ger dig möjlighet att markera enskilda avsnitt, som ett visst avsnitt av Kropp & Själ (till exempel avsnittet Självbedrägeri – konsten att lura sig själv)
    för att enklare hitta just det avsnittet igen.

    Det är även en bra funktion om du vet att du kommer att vilja lyssna på flera delar av en programserie och göra detta i följd (exempelvis alla avsnitt av följetongen Kristin Lavransdotter av Sigrid Undset), eftersom du kan spela alla avsnitt i Min lista utan att behöva pyssla med telefonen emellan.

    Endast det avsnitt du markerat läggs till Min lista. Avsnitt som vi inte har rätt att ha "för evigt" försvinner från listan när de försvinner ur appen.

    För kanaler som P4 Plus fungerar inte denna funktion. Kanaler hittar du enkelt genom att gå in under direkt i appens nederkant.

    Program du följer (hjärtat) - för programserier
    Jag misstänker att du favoritmarkerat en viss programserie, som Kropp & Själ. Det går att göra i det arkiv där du ser alla program i serien (leta upp programserien under Sök program i appens nederdel). Klicka sedan på hjärtat så att det går från att vara en kontur (jag tänker på det som en pepparkaksform) till att bli ifyllt (en pepparkaka).

    Du kan även lägga till funktionen genom att klicka på de tre "meny-punkterna" som finns uppe i högra hörnet på ett visst avsnitt. Om du till exempel blir nyfiken på serien Snedtänkt med Kalle Lind när du ser ett avsnitt därifrån under "populära avsnitt" på appens startsida, kan du alltså följa den programserien direkt från den vyn. Klicka på de tre punkterna och välj Följ Snedtänkt med Kalle Lind.

    Om du följer programserier, kan du enkelt lyssna på nya avsnitt från program du följer i en spellista. Hör av dig om du behöver en beskrivning!

    Även här gäller att funktionen inte är utvecklad för kanaler som P4 Plus.

    Hitta tillbaka till Min lista och Program du följer
    Du hittar båda dessa funktioner under Min Sida i appens nederkant.

    Var detta problemet, tror du?
    Annika Webbmaster