Min Lista förbättrade funktioner

Roligt att det går att se alla sparade poster och spela upp dem i följd automatiskt nu.
Listan är fortfarande väl simplistisk för att vara användbar för min del, men det går ju åt rätt håll. Ljudklipp och ordningsföljd är som sagt de funktioner jag ser som viktigast härnäst. Jag skulle gärna kunna lägga till poster direkt från kanaltablån också.

Enligt listan med förbättringsförslag ni postade i september:
  • [  ] Möjlighet att lägga in även ljudklipp (idag är det endast avsnitt av program som fungerar)
  • [X] Möjlighet att nå fler än fem ljudklipp/avsnitt
  • [X] Möjlighet att låta listan auto-spela, så att ett avsnitt/ljudklipp automatiskt startar när ljudet innan har spelat klart, så att listan fungerar som en spelkö
  • [  ] Göra listan sorterbar (extra önskvärt om den går att auto-starta)
  • [  ] Att listan kan följa med på olika mobiler/datorer
https://kundo.se/org/sverigesradio/d/min-lista-planerade-funktioner/

Kommentarer

  • Kul att du hjälper oss att komma ihåg att det går åt rätt håll, om än inte i den takt lyssnare (och vi webbmastrar!) önskar.

    Vilket får mig att tänka på den-långa-tråden-om-spelkön. Det senaste som skrevs där var:
    Webbmaster-Annika:
    Den dag jag kan skriva "nu har vi en fungerande spelkö", kommer jag och de andra webbmastrarna att fira med en glass i Radiohusparken eller något …
    Eva:
    Det tycker jag ni ska göra. Och jag hoppas att det då inte är december och snöstorm ...

    På sverigesradio.se har vi ju en fungerande spelkö, om än inte en välfungerande ... Vi webbmastrar har bestämt oss för att vänta med glassen tills vi antingen kan bocka i även kryssrutan för "ljudklipp" eller den för "sorteringsmöjlighet", funktioner jag tror att vi kommer att utveckla, inte minst i samband med att vi på olika vis arbetar med hur vi ska lyfta nyheter på webben och i appen.

    Det arbetet har t ex lett till denna funktion som finns i appen och testas på sajten:
    Morgonens viktigaste nyhetsrubriker i en spellista signerad Ekot
    (Redaktionellt styrd lista med ljudklipp)

    Att spelkön ska kunna följa med till olika plattformar ligger inte lika mycket i linje med pågående projekt.

    Så vi hoppas på att få äta en glass, men det kanske blir under en februari-storm och inte nu i december ...

    God jul!
    Annika Webbmaster