Förslag: Min lista, flytta flera avsnitt åt gången

Hej!
Skulle man kunna tänka sig en funktion att flytta flera avsnitt samtidigt? T ex att man markerar tre avsnitt och sedan tar tag i ett av dem och drar, och då följer alla med. Bra för flytt av hela serier inom Min Lista!

Kommentarer

  • Tack, detta är ett bra förslag som jag, som inte är utvecklare, tycker verkar vara fullt tekniskt möjligt.

    Ett tips när det gäller serier är att dessa i många fall går att lyssna på i en lista utan att du själv behöver göra något. Funktionen är relativt ny, och gränssnittet är inte helt tydligt. Själv hade jag missat funktionen tills en kollega berättat om den.

    Vi behöver alltså fila på gränssnittet för att det ska bli begripligt, för funktionen i sig är otroligt bra! Däremot är själva "handhavandet" inte bökigt som det verkar när jag spaltar upp det i en punktlista. (Den är lite extra tydlig för att fungera även för lyssnare som inte är vana vid våra spellistor.)

    I mitt exempel väljer jag radioföljetongen Ett annat liv av och med Per Olov Enquist.
    1. Leta upp ett avsnitt av denna följetong genom att söka på Per Olov under Sök program
    2. Tryck på texten som hör till ett avsnitt för att gå in på detta avsnitts sida. (Trycker du istället på bilden, kommer ljudet att spelas upp, men inte som en del av en lista.)
    3. Skrolla nedåt, förbi Mer från Radioföljetongen tills du ser rubriken Per Olov Enquist
    4. Tryck på Visa alla för att komma in i själva spellistan
    5. Starta från önskat avsnitt genom att trycka på detta avsnitts bild. (Trycker du på texten som hör till kommer du in på just detta avsnitt och lämnar spellistan) Avsnitten nedanför kommer sedan att spelas upp i en följd.
    Hör av dig om du inte får det att funka!

     Att denna funktion finns, är inte en ersättning för ditt förslag, eftersom det finns flera scenarier där man kan vilja flytta ett par avsnitt på ett bräde - men jag ville ändå passa på att tipsa om denna funktion!
    Annika Webbmaster