Min Lista - spela alla

Hittar inte längre funktionen "spela alla" i Min lista. Är den borttagen?

Kommentarer

  • Listan spelas upp i en följd om du startar ett avsnitt medan du fortfarande befinner dig i Min lista-vyn. De gör du genom att trycka på valfritt avsnitts bild, där play-knappen finns.

    Om du istället trycker på texten till höger om avsnittsbilden, där det står vad det är för programserie, så kommer du till just det avsnittets sida - och har liksom lämnat den lista du vill spela upp. Om du därefter trycker på play, så spelas just det avsnittet upp - men inte de följande avsnitten.

    Detta lät krångligare än det egentligen är. Det korta svaret är:

    När du är i en lista du vill spela upp i en obruten följd, ska du starta ljudet genom att klicka på bilden - inte på texten!
    På bilden nedan har jag markerat var men trycker för att listan ska startas. Den kommer från motsvarande vy under Nedladdat men det ser likadant ut på Min lista, så jag hoppas att den ändå blir ändå är till hjälp!

    Annika Webbmaster
  • Under nedladdat fanns knappen SPELA ALLA. Helt plötsligt var knappen borta. En helt onödigt åtgärd.   Att påstå att det nya är enkelt är absurt.  Jag tycker ni ska gå tillbaka som det var eller lägga ut en länk med en exakt och enkel förklaring hur man kan spela upp alla
  • Eftersom vi själva tycker att det är en så stor fördel att kunna starta en spelkö från valfritt nedladdat avsnitt (istället för att alltid behöva börja med det översta), vill vi inte återgå till hur det var förut. Däremot behöver vi på ett tydligare sätt visa direkt i appen hur man gör numera.

    Att påstå att det nya är enkelt är absurt.
    Det hoppas jag att jag inte har skrivit! Det är i och för sig enkelt att starta listan när man väl förstått hur man ska göra, men det är alldeles för svårt att förstå hur man gör detta!
    Jag tycker ni ska gå tillbaka som det var eller lägga ut en länk med en exakt och enkel förklaring hur man kan spela upp alla
    Jag försöker mig på en exakt och enkel förklaring. Om den inte går att följa, så hör av dig:
    1. Gå in under Min sida -> Nedladdat (alltså den vy där du tidigare startade spelkön genom att trycka på knappen spela alla)
    2. Starta en spelkö genom att trycka på den lilla bild som hör till det avsnitt du vill börja med, t. ex. det översta avsnittet (se markering på bilden i mitt svar den 25 september ovan). Tryck däremot inte på texten med avsnittets titel och där det står hur långt avsnittet är - för då lämnar du listan och går in på just detta avsnitt!
    3. Nu spelas detta avsnitt upp och de avsnitt som ligger nedanför detta avsnitt kommer att följa automatiskt
    Här har vi startat avsnitt nummer tre i listan ovan. Notera den lilla "list-ikonen" i nedre vänstra hörnet, och att det i högra kanten antyds att det kommer ännu ett avsnitt efter det som spelas upp nu:

    Om det längst ned istället ser ut så här, en stiliserad list-symbol med ordet "AV", har du råkat slå av spelkö-funktionen:

    Klicka i så fall på den ikonen så att du kan slå på spelkön igen!
    Annika Webbmaster