Min Hårddisk

Hej när jag öppnar p4 göteborg så kommer det upp en dialogruta där ni frågar om ni får använda 1,2Gb på min hårddisk.
Förklara er.

Kommentarer

  • Hej
    Det är en standardfråga som kommer på en webbläsare om webbplatsen använder en viss typ av lokal lagring (vilket det finns mer info om här:https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3756&artikel=4771512 )

    Vi använder inte i närheten av 1,2Gb, jag tror vi bara använder några kilobyte, men hur meddelandet är utformat kan vi tyvärr inte påverka.
    När man först besöker vår site får man vårat eget meddelande, vilket även länkar till sidan ovan.

    mvh
  • Dialogruta P2, Nu har jag godkänt att SR får använda 1,2 Gb på min dator, nästa dag kom en ny ruta där det frågades om 1,4 Gb och dagen efter 1,6 Gb och slutligen 1,8 Gb....??? Har ju godkänt!!  Vad är detta för skoj? Det är störigt att klicka bort varje dag!!
  • Hej
    Nu har vi gjort en uppdatering av hur vi sparar datan, så det ska bli väldigt spännande att se om detta problem försvinner nu, eller om vi har en annan bugg.

    mvh