Min app har sedan ett par dagar inte kunnat spela senaste nyheterna

Hejsan! 😀

Sedan någon uppdatering såkan jag inte klicka på senaste nyheterna och spela upp som jag brukade. Allt står bara och tuggar och om det väl kommer igång så spelas gårdagens nyheter. Spelarna visar även olika tid kvar på avsnittet, förmodligen då det är gårdagens som kanske var 2min medans dagens är 5.

Bifogad bild visar vart det bara står och tuggar.

Har startat om min andriod, avinstallerad och ominstallerat appen och problemet kvarstår.

Saknar att kunna hålla mig uppdaterad.

Kommentarer

  • Jag har lite av samma problem, men med API:et.
    Det visar sig att om jag curlar:
    curl -i https://sverigesradio.se/topsy/ljudfil/srapi/7773973.m4a
    Får jag HTTP 302 och location-header: https://lyssnaigen.sr.se/ljudit/p1/dagens_eko_sammanfattning_av_dagens_nyheter/2021/03/dagens_eko_sammanfattning_av_dagens_nyheter_20210328_1645_96.m4a

    So far so good, men fortsätter jag curla så får jag:
    Could not resolve host: lyssnaigen.sr.se

  • Hej!

    Jag har märkt samma sak. lyssnaigen.sr.se verkar ej finnas i DNS, och leder ingenstans. Alla audiofiler från API:et refererar till såna länkar.

    Är detta något som kommer åtgärdas?

  • Tack, vi behöver självfallet åtgärda detta.
    Annika Webbmaster
  • Rickard:
    Jag vill passa på att tipsa om tjänsten Toppnyheter, som är det sätt att lyssna på nyheter som jag tycker fungerar bäst i appen. Den består av uppdaterade nyheter från Ekot som spelas upp i en följd. En fördel är att jag kan svepa mig förbi de nyheter jag redan hört eller av andra skäl är mindre intresserad av.

    Du når dem från Nyheter i appens nederkant, till vänster om Sök.

    Annars kan du testa att lyssna på senaste nyheterna från vår hemsida:Ger dessa samma fel, så hör av dig!

    Nicklas och Håkan:
    Jag försöker hitta vem som kan rätta detta fel på API-nivå.

    Annika Webbmaster
  • Hej
    Det har blivit en miss i att uppdatera ett system - korrekt url ska vara
    https://lyssna.sr.se/ljudit/p1/dagens_eko_sammanfattning_av_dagens_nyheter/2021/03/dagens_eko_sammanfattning_av_dagens_nyheter_20210328_1645_96.m4a

    Jag ska meddela berört team så det kan fixas så snart som möjligt.

    mvh
  • Hej
    Nu är detta löst.

    mvh