melodikrysset

Min ruta på hemsidan är inte korrekt. den stämmer inte med utskriftsalternativet och ej heller med rutan i appen.

Kommentarer

  • Varför får vi inga svar och detta fixat så att vi också kan lösa melodikrysset via hemsidan.

    Har ni fått corona hela gänget så att ingen kan fixa detta, för samma problem var det även vecka 21.
    Skärpning
  • Tompa:
    Troligen har du råkat zooma i webbkrysset. Det kan i vissa webbläsare göra så att kryssplanen får en helt annan uppställning (ofta med extra gråa fält).

    Återställ zoom-nivån till det normala med ctrl + 0 (noll)

    Elias-Patrick:
    Har du sett svaret du fick den 26 maj? (i princip samma råd som jag gav Tompa ovan). I och med att du inte återkom, utgick jag från att mitt råd åtgärdade ditt problem. Om du testat den manövern och felet kvarstår, så hör av dig, annars kan vi ju inte lösa detta.

    Corona hela gänget?
    Vi som svarar i forumet arbetar inte helger och kvällar, vilket framgår av informationen på forumets startsida.

    Med tanke på att vi har kolleger som dött i Corona och jag tidigare i våras förlorat min far, känns det högst realistiskt att "hela gänget" (vi är två personer som svarar på supportfrågor) skulle kunna bli svårt sjuka samtidigt.

    Jag förstår att du är frustrerad över att du drabbats av samma fel två helger i rad, men för mig, men att blanda in pandemin, tar ju bara fokus från ämnet.
    Annika Webbmaster
  • Hej Elias-Patrick och Tompa!

    Ronnie här som är redaktör för Melodikrysset. Jag är ledsen att ni inte hunnit få svar ännu. Det verkar vara ett fåtal som drabbas och just nu förstår jag inte själv vad som hänt och försöker undersöka problemet som precis som du skriver Elias-Patrick har uppstått för andra veckan i rad. Så ska det ju så klart inte vara och vi felsöker som sagt. Jag hoppas vi kan få ordning på detta så snart som möjligt.

    Vänligast Ronnie 😀
  • Tack för att du engagerar dig, Ronnie!

    Jag tror dock inte att det är något fel på krysset som sådant - mer än att det inte anpassar sig om man råkar få fel zoomgrad (ett fel som "alltid" har funnits). Att några lyssnare drabbats två helger i rad är tråkigt, men inte konstigt, om de har haft kvar samma felaktiga utzoomning.

    Då kan det bli till exempel som här, där Chrome på Windows 10 visar kryssplanen helt fel när jag väljer att se sidan i 90 % av den tänkta storleken:

    Detta går att återställa på lite olika vis. Ett enkelt är att klicka på det förstoringsglas jag markerat med gult på min bild, och sedan välja "återställ".

    Av de fyra personer som hört av sig om fel på kryssplanen denna helg, tycks detta vara problemet för åtminstone två. (De lyssnare som inte beskrev felet närmare, kan eventuellt ha något annat problem som vi självfallet löser om så är fallet.)

    Annika Webbmaster