Melodikrysset på nätet

Hej
Jag har löst krysset på hemsidan och skickat in det i många år. Men förra veckan kom det upp en kryssruta med bara tomma rutor och inga svartmarkeringar och det gick inte att klicka på den. Det fanns siffror i de rutor där svaren skulle börja. Det är fortfarande likadant. Vad beror detta på och hur ska jag göra. Jag har samma dator sedan över ett år och samma programvaror, Chrome.
Tacksam för svar.
Mvh Roland

Kommentarer

  • Hej Roland!

    Jag vet inte vad som kan vara fel, men se om kryssplanen syns bättre ifall du öppnar den sidan i ett så kallat inkognitofönster:
    Surfa privat - Google Chrome Hjälp

    Återkom och berätta om det hjälpte!
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Det blir likadant, alltså det kommer upp ett korsord med alla rutorna men inga svarta fält för det som inte ska fyllas i och det går inte att klicka på krysset,
    Hälsningar
    Roland
  • Synd att det inte hjälpte.

    Se om det svarta dyker upp på denna sida:
    https://sr.korsord.se/html5/

    Återkom om resultatet!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Har du haft möjlighet att testa om det blir markeringar ifall du öppnar kryssplanen här?
    https://sr.korsord.se/html5/

    Även om felet verkar vara ovanligt, har det drabbat andra, som Birgitta.
    Annika Webbmaster
  • Det blir likadant.
  • Tack.

    Då vet vi lite mer om felet, och jag kan skicka felanmälan vidare till vår samarbetspartner på korsord.se.
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Idag 23 april har det fortfarande inte hänt något med kryssrutan.
    Hälsningar
    Roland

  • Tack för påminnelsen!

    Jag har inte sett några andra som rapporterat in liknande fel sen du och Birgitta skrev hit.

    Har du möjlighet att besöka Melodikrysset med en annan dator, surfplatta eller mobiltelefon? Blir det i så fall samma problem?

    Annika Webbmaster
  • På plattan funkar det men varför har det plötsligt blivit så här på datorn. Det är ju inte vara hos mig. Inget har ju hänt med min dator utan allt annat funkar.
  • Inget har ju hänt med min dator utan allt annat funkar.
    Jag vet inte vad detta kan bero på, men det skulle kunna vara en automatisk uppdatering som skett som påverkar bara vissa typer av tjänster, så att det bara är Melodikrysset du har märkt det på.
    På plattan funkar det ...
    Skönt att du har ett bra sätt att lösa krysset trots problemet på datorn!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Kvarstår detta fel?
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Felet är kvar.
  • Jag tror att det vore bra för korsord.se, det företag som byggt tjänsten och som felsöker, att få se en bild av hur det ser ut hos dig.

    Har du möjlighet att ta en skärmbild där kryssplanen syns? Det går att göra på lite olika sätt. Här skriver Windows om en metod:
    Ta skärmbilder med hjälp av Skärmklippverktyget

    Bilden kan du sedan bifoga det svar du skriver i forumet med hjälp av någon av de symboler jag markerat här:

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Kvarstår felet hos dig? Se i sådana fall om denna länk är bättre:
    http://sr.korsord.se/html5/ (liknar den länk du tidigare testat med dåligt resultat, men börjar med http istället för https)

    Ni är numera tre lyssnare som har rapporterat in detta problem, som vi tyvärr fortfarande inte har någon förklaring till.
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Det är likadant som tidigare.
    Mvh
    Roland
  • Tack, synd att det inte hjälpte.

    Du skrev tidigare:
    På plattan funkar det men varför har det plötsligt blivit så här på datorn.
    Är plattan uppkopplad mot samma wifi? (Jag försöker ringa in om felet finns "i eller utanför" själva datorn.)
    Annika Webbmaster