Mats "Traste" Lindén från Traste Lindéns Kvintett - Sommarpratare 1995?

Hej!
Jag lyssnade på sommarpratet med Mats Lindén, sångare i Traste Lindéns Kvintett och har för mig att det var året 1995. Jag kan inte hitta honom i historiken bland tidigare sommarpratare, men jag är bombsäker på att han var en sommarpratare. Det kan ha varit 1994 också. Finns det någon dokumentation om detta? Varför hittar jag inget?

Kommentarer

  • Hej Arne!
    Jag har bett redaktionen svara dig.
  • Hej Arne!

    Jag såg detta av en slump, och som gammal "trattskalle" (fan till TLK) insåg jag att frågan kräver ett svar! Traste Lindén (utan Mats med i listan) var värd för Sommar 92-07-23, se här:
    Lista över alla Sommar- och Vintervärdar 1959-2017 (pdf)

    Åtta av programmen från den säsongen finns att lyssna på här:
    Sommar i P1 från 1992 och äldre

    Trastes program är tyvärr inte med bland dem ... Kanske går det att beställa programmet, men på sidan där du beställer ser det ut att bara vara aktuellt för program från 1999 och senare:
    Beställ sommar och vinterprogram på CD

    Jag ber om ursäkt över att svaret inte kom förrän nu.
    Annika Webbmaster
  • Hej webbmaster Annika och tack för svar! Tråkigt att det inte går att få tag på Trastes program, men kul att du också är en Trattskalle!