Markera avsnitt som spelat i appen

Hej,

Vore bra om ni kunde implementera en funktion så man kan markera en podcast som spelad. Råkat man trycka på play efter avslutat avsnitt så markerar den inte att man lyssnat klart på den

Kommentarer

  • Tack för ett intressant förslag, som app-teamet ska se över.!

    När jag råkat ut för samma sak, så flyttar jag tidsmarkören till slutet, spelar de sista sekunderna, och vips är avsnittet markerat som "färdiglyssnat" igen.

    Hoppas att du har nytta av det tipset, och god jul!
    Annika Webbmaster
  • Jo visst kan man dra fram tidsmarkören och spela de sista sekunderna men har man flera avsnitt är det lite drygt. Förutom de som man råkat trycka play på igen, har jag poddar jag lyssnat på i min mans dator. Så en enkel knapp ”spelad” hade verkligen hjälpt så jag inte behöver ha en milslång ”fortsätt lyssna” och ”dina nya avsnitt” jag redan lyssnat på.
  • Så bra att du beskrev behovet tydligare! Det du vill göra, går nämligen redan idag.

    Fortsätt lyssna
    1. gå till Fortsätt lyssna -> visa alla (alltså Lyssningshistorik
    2. tryck på Ändra i övre högra hörnet
    3. markera de avsnitt du vill ta bort från listan
    4. tryck på Ta bort (antal) i nedre högra hörnet
    5. välj Klar
    Du kan även välja Rensa alla istället för att välja ut vissa avsnitt.

    Nya avsnitt från program du följer
    Däremot påverkas inte listan med nya avsnitt av program du följer, eftersom den helt enkelt visar de 30 (?) senaste avsnitten av de programserier du följer. Om du har lyssnat eller inte, spelar alltså ingen roll där.
    Annika Webbmaster
  • Under nedladdat i SR play försvinner tidsmarkören lätt. Men om jag kollar i program du följer så är tidsmarkören rätt. En liten bugg för mig.
  • Hej och förlåt sen återkoppling!

    Hur ser det ut i vyn Lyssningshistorik (även den finner ni på Min sida)? Det är det ställe som i första hand är framtaget för att just återuppta lyssningen.

    I toppen på Min sida finns dessutom en "bildkarusell" med rubriken Fortsätt lyssna där de senast avlyssnade avsnitten ska gå snabbt och enkelt att nå. Hamnar markören rätt där?
    Annika Webbmaster