Mammas Nya Kille, "Första säsongen" avsnitt i fel ordning. Lösningen!

Hej. Jag tar upp frågan på nytt då den senaste tråden är 2 år gammal och det skulle kunna leda till att mitt inlägg inte läses.

Jag har listat ut att avsnitt 2-9 i "Första säsongen", uppladdad 2014, är i fel ordning. Alltså måste man lyssna som 1, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 10, 11, 12 ... för att det ska bli rätt ordning. Vore fortfarande bra om någon kunde ordna detta.

Kommentarer

  • Hej
    Tack för tips. Jag som inte följt serien så noga har intrycket att varje avsnitt är en samling sketcher. Hur påverkar ordningsfelet lyssningen lite mer exakt?
    Mvh
  • Hej och tack för svaret.

    Varje avsnitt av Mammas Nya Kille består av att programledaren Bengt Strömbro träffar diverse knäppa karaktärer som han intervjuar. Eftersom samma karaktärer återkommer i varje avsnitt så blir det en slags intervjuserie där man ofta bygger vidare på vad som sagts i tidigare avsnitt. Två inslag i synnerhet berättar en slags följetong i första säsongen. Den ena är Mangan som åker rullskridskor från Treriksröset till Smygehuk utan att stanna, och för en slags ljuddagbok över sin resa. Den andra är Lars och Jockum som har ett nöjesprojekt som de driver. Inslagen med sidekicken Patrik Larsson referar också lite bakåt till vad som sags i föregående avsnitt. Alla andra delar skulle jag vilja säga är helt fristående.

    Kanske en lite väl lång utläggning men Mammas Nya Kille är antagligen mitt bästa underhållningsprogram någonsin, TV-serier inräknat så jag älskar att få berätta om det. 😃
  • Hej
    Tack för en förträfflig utläggning som ju tydligt förklarar vad det handlar om.
    Jag förmedlar den till vår poddredaktion.
    Kul med sådant engagemang
    Mvh
  • Hej, jag håller med Erik Johansson att det vore bra om detta fixades så att lyssningen blir mer logisk och lätt att ta till sig.
    Mammas nya kille är ett program som förtjänar ett bättre omhändertagande.

    Tack och hej