Lyssning i SR appen (iPhone) stängs av när annan app startad

Lyssning på SR appen stängs av när vissa andra appar används (t.ex. sökning på Google eller Tradera), men inte med andra (t.ex. Blocket). Vad beror det på och kan något göras åt det?

Kommentarer

  • Hej, kan det vara så att det  kommer upp t.ex reklam som spelar ljud?
  • Nja, det verkar iofs sammanfalla med att tradera lagt in pop-up reklam, men det finns ju inte på Google (så vitt jag vet) och den som förekommer på tradera spelar inte upp ngt ljud (i vart fall inte för mig). Din fråga handlar nog mer om hur SR play fungerar när man t.ex. kör YouTube eller annan play-funktion, och det är ju fullt logiskt att lyssningen stängs av då, men inte rimligt när man inte lyssnar på annat utan bara surfar.
  • Jag har själv upplevt det som att ljudet avbryts oftare på sidor jag inte förväntar mig det - men jag ska ta och undersöka om det är något som påverkar Play mer.
  • Hej. Ja har en iPhone 8 +. När jag lyssnar på P1, så efter några minuter , så lägger sig ljudsignalen i viloläge . Och sedan trycker jag på hemknappen . Och så startar radion igen. Hur ställer jag om de här . ?? Ja har fabriks 0 ställt,  telefonen . Men fick inte bort problemet. Hjälp !
  • Hej Bengt Åke!

    Lyssnar du från vår hemsida https://sverigesradio.se/ i Safari eller med vår app Sveriges Radio Play?

    Om appen, testa att starta en annan kanal och sedan återgå till P1 och se om problemet försvinner.
    Annika Webbmaster