Lyssnat program startar igen

Jag lyssnade på Sommar i SR-appen. Nu startar samma redan lyssnade program igen och jag hittar inget sätt att få bort programmet utan att det går i viloläge. Hur stänger man ner redan lyssnade program permanent, eller för den delen program man vill avsluta.

Kommentarer

  • Är det Android eller iPhone du använder?
  • Jag använder iPhone
  • Startar programmet av sig själv eller är det att det ligger kvar i spelaren?
  • Jag avslutar och ”skjuter” bort det stoppade programmet. När jag sedan öppnar appen så startar spelningen igen. Eller så startar programmet när jag kopplas upp mot tex bilens system.
  • Hej Henrik!

    Har du haft problem med att vår app autostartar utan att Bluetooth varit involverat så vill jag felsöka det, men jag har tyvärr på känn att detta är en Bluetooth-fråga bortanför vad vi på Sveriges Radio kan påverka.

    Du skrev:
    Eller så startar programmet när jag kopplas upp mot tex bilens system.

    Just det problemet är något som många Bluetooths-enheter drabbas av och som inte bara drabbar vår app:
    Hur får jag min iPhone att inte spela musik när jag sätter mig i bilen?

    Ännu en av många sidor om ämnet:
    How to stop your iPhone from autoplaying music in the car

    Det viktigaste rådet:
    Det finns en inställning i Bluetooth-anläggningar som heter något i stil med autoplay. Kan du hitta något liknande, så inaktivera den inställningen! Om inte, så berätta vad det rör sig om för anläggning, så kan vi kanske försöka hjälpa dig att leta i manualen!

    Nog för att vi  tycker att våra program är bra, men vi vill verkligen inte tvinga dessa på våra lyssnare, så det ligger i vårt eget intresse att hjälpa dig att få detta att fungera!

    Trevlig helg
    Annika Webbmaster
  • Har liknande problem. När jag lyssnat på ett program (ipad) så går det inte att få bort utan det lägger sig i viloläge som om jag aldrig ännu lyssnat på det.Det enda sättet är att ta bort SRplay helt o hållet från iPod-enheter för att sedan hämta igen i apple store. Programmet ligger kvar även om jag rederar alla program på min lista. Jag vill gärna lyssna på program men detta får mig att avstå.
    Mvh
  • Hej
    Så om du försöker spela ett nytt program så går det inte igång?

    mvh
  • Har kollat.. jo nästa program går igång. Om jag lyssnat några minuter och gör ett uppehåll, så ligger det nya programmet helt korrekt kvar längst ner på sidan ”parkerat” på det avsnitt där jag pausade. Om jag däremot lyssnat färdigt så lägger det sig längst ner på sidan som om jag inte lyssnat alls. Det är det sistnämnda som jag undrar över. Måste jag vänja mig att appen inte klarar att ta bort/avsluta ett program som jag lyssnat färdigt på?
    Mvh
  • Hej
    Ja så är det - det senaste man lyssnat på ligger kvar i spelaren.

    mvh
  • Efter senaste uppdateringen av appen så när man Tar bort ett spelat/lyssnat program så dyker det upp igen överst på Min sida under rubriken Fortsätt lyssna!! Detta gäller både om man laddar ner programmet och lyssnar off-line eller om man lyssnar utan att ladda ner det.
  • Jag tror att detta är den bugg som gjort att vi stoppat appen (20.6.1) och hoppas att Google snart godkänt en rättad version (20.6.2).

    Trevlig midsommar och tack för att du snabbt rapporterade in det (du är den första lyssnaren som skriver om det i forumet, men vi har tack och lov själva redan sett felet)!

    Annika Webbmaster