Går det att synka till andra enheter?

Hej. Går det att synka mellan sina andra enheter?

Kommentarer

  • Hej Lennart!

    Menar du synka i betydelsen att din lyssningshistorik ska kunna följa med från exempelvis mobilen till datorn, eller menar du att få ljudet att ligga synkat i tid vid direktsändning, så att du hör samma fråga på Melodikrysset när du lyssnar i datorn som din bror hör när han lyssnar i sin mobil?

    Även om vi saknar bra synkningsfunktion i båda fallen så vill jag ge lite tips, och vilka tips beror förstås på vilken form av synkning vi talar om!
    Annika Webbmaster
  • Hej. Synka till andra enheter
  • Ok, detta tips fungerar inte för allt vårt innehåll, utan endast för "program med vanliga poddflöden", vilket är de program du finner här:
    Sveriges Radios poddar

    Apparna Pocket Casts och Sticher har båda en synk-funktion som gör att historiken från exempelvis Pocket Casts Android-app följer med till webb-versionen av Pocket Casts och vice versa.

    Läs mer här:
    How to Keep Your Podcasts Synced Between Devices

    Jag har inte testat hur väl detta fungerar och inte hört så mycket från lyssnare heller. Det närmaste är nog en lyssnare som 2016 berättade att han var nöjd med Pocket Casts synk-funktion i en tråd som egentligen handlade om något annat.

    Om du testar någon av tjänsterna, vill vi förstås gärna höra hur just detta fungerar!

    Information om Pocket Casts på svenska:
    Surfa.se: Uppgradera ditt podcastlyssnande

    Stichers hemsida (engelska):
    https://www.stitcher.com/
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Varför fungerar det inte att ansluta till en annan enhet? Spotify tex har ett väldigt enkelt system - Spotify Connect.
    Har det med rättigheter att göra eller varför erbjuder ni inte denna enkla men mycket trevliga och användbara funktion?
  • Hej
    I appen har vi stöd för Chromecast, och till exempel Sonos och AppleTV så har vi egna appar.

    mvh
  • Hej!
    Jag förstår men då måste jag gå via Sonos?
    Jag lyssnar ofta på Sveriges Radio (och Spotify) via min PC och vill då ibland "flytta med" ljudet till min Sonos-anläggning men det går alltså inte i nuläget?
  • Nej det går tyvärr inte.
    Om jag minns rätt så är det något som vi kollat upp, och det är ett samarbete som Sonos och Spotify har som möjliggör det, och vi är ju tyvärr inte lika stora....