Lyssna på Sveriges Radio via datorn

Hej!

Jag försöker lyssna på radion via min dator. Läser att jag ska trycka på knappen för Min radio. Var finns den knappen? Kan i vägleda mig?

Kommentarer

  • Hej Torsten!
    Berätta gärna var du fann informationen om att klicka på Min Radio. Det låter som en gammal sida som vi behöver uppdatera.

    Gör så här istället:

    • Gå till http://sverigesradio.se/
    • Klicka på en ljudlänk, det vill säga en vit triangel mot blå bakgrund (se bild på hur det kan se ut, jag har markerat ljudlänkar av olika slag med gult)
    • Då ska en spelare i toppen av sidan starta och du kan lyssna, annars är det något problem som vi gärna hjälper dig att lösa

    Om du berättar vilken kanal eller vilket program det är du vill lyssna på, kan vi ge dig mer skräddarsydd hjälp.

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Hej, jag är osäker på var jag såg det men det var absolut SR-info, kanske angående pod-radio.
    Tack för hjälpen, nu har jag tillgång till hela utbudet!

    Hälsningar
    Torsten Flink
    I Uppsala

  • Så bra!

    Jag vet inte om jag hittade rätt ställe, men jag hittade i alla fall ett par äldre support-texter som skulle kunna förvirra våra lyssnare, som jag nu har tagit bort!

    Hör av dig om du stöter på några problem med vår webbplats eller om det är svårt att förstå hur man gör en eller annan sak. Det är meningen att det ska vara enkelt att lyssna!
    Annika Webbmaster
  • Bengts inlägg har jag skapat en egen tråd av, så att andra med just det problemet lättare kan hitta det:
    Kan inte lyssna direkt i datorn - trots fiber
    Annika Webbmaster