Lyssna på Sveriges Radio i Portugal

Hej!
Jag skall bo i Portugal under vintern och undrar hur jag kan lyssna på Sveriges Radio där nu när kortvågssändningarna har upphört?
Tacksam för svar
Mvh
Göran

Kommentarer

  • Hej Göran!

    Det vanligaste sättet är att lyssna på oss via internet, vilket fungerar i mobiler, surfplattor och datorer. Du kan lyssna i webbläsaren. För "smarta telefoner" finns även en speciell app, Sveriges Radio Play, som flera av våra lyssnare tycker är enklare att använda än telefonens webbläsare:
    Sveriges Radio Play

    Det är dock viktigt att tänka på att det kan bli dyrt att lyssna om du gör det när du är uppkopplad med en mobil mot det portugisiska telefonnätet, så det är bra att du tar reda på hur det fungerar nu i förväg!
    Annika Webbmaster