Lyssna på P3 med ett knapptryck (eller max två) - Frågan gäller appen för iOS

Hej!

Jag lyssnar endast på P3 live. Jag har försökt att favoritmarkera för att slippa så många knapptryckningar. Vore fint om man kunde få in möjligheten att starta radion direkt när man startar appen. Ännu bättre vore om det på något sätt går att göra en direktlänk till appen från hemskärmen på iPhone så att jag direkt hamnar på P3 live. Går det?

Kanske ett ilandsproblem. Men på de gamla hederliga radioapparaterna kunde man bara sätta på och lyssna. Jag saknar den möjligheten i appen.

Tacksam för svar.

Kommentarer

  • Hej Daniel!
    I Sveriges Radio Play finns inget annat sätt än att välja Direkt och sen P3.
    Vi har även en P3-app där du kan lyssna på P3 och P3 Star. Där tror jag senaste kanal ligger kvar, bara att starta.
    Du kan även gå in på P3:s sida på webben och göra ett bokmärke och "Lägg till på hemskärmen". När du öppnar det bokmärket så är det bara att starta P3 direkt. Några tips, hoppas de passar. Men minst två klick blir det absolut.